مدیرعامل شرکت اپل: جریمه مالیاتی کمیسیون اروپا دیوانه‌وار است

تیم کوک در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، درباره اتهام فرار مالیاتی شرکت اپل در ایرلند سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی، تیم کوک – مدیر عامل شرکت اپل– جریمه  چند میلیارد یورویی وضع شده به وسیله اتحادیه اروپا علیه این شرکت را "دیوانه‌وار و سیاسی" خوانده است.

وی در مصاحبه‌ای به شبکه تلویزیون ایرلندی گفت در این کشور هیچ معافیت مالیاتی به اپل اختصاص نیافته است. وی اظهار اطمینان کرد رای دادگاه تجدیدنظر این جریمه را رد خواهد کرد.

روز سه شنبه، کمیسیون اروپا اعلام کرد ایرلند به شرکت اپل معافیت مالیاتی 13 میلیارد یورویی اعطا کرده است. تیم کوک در این‌باره گفت: "این ادعا دیوانه‌وار و ناامیدکننده است. مشخص است که این گزارش از یک نهاد سیاسی منتشر شده است. این ادعا از نظر حقوقی نیز بی‌اساس است. اما متاسفانه این یکی از مشکلاتی است که متوجه شرکت ما شده است."

وی افزود: "هنگامی که به انجام یک امر متهم می‌شوید که با ارزش‌های شخصی شما تضاد دارد، احساس خشم خواهید کرد. اپل همواره کار درست را انجام داده است. نه شرکت اپل و نه دولت ایرلند مرتکب هیچ اشتباهی نشده اند."

کوک اتهام کمیسیون اروپا مبنی بر پرداخت مالیات 0.005 درصدی به وسیله اپل به ایرلند در سال 2014 را تکذیب کرد و گفت: "این ارقام ساختگی هستند. من اطلاعی ندارم این ارقام از کجا گزارش شده اند. اما حقیقت این است: در سال 2014، اپل 400 میلیون دلار به دولت ایرلند با نرخ مالیاتی مصوب 12.5 درصدی این کشور پرداخت کرد."

روز چهارشنبه کابینه دولت ایرلند برای بررسی حکم مالیاتی اتحادیه اروپا جلسه‌ای تشکیل داد؛ اما این جلسه بدون حصول نتیجه پایان یافت. اعضای کابینه ایرلند روز جمعه برای تصمیم‌گیری درباره درخواست تجدیدنظر در رای کمیسیون اروپا جلسه دیگری برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار