اردبیل؛

افزایش اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقویت اعتبارات عمومی و درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان از مهمترین اولویت ها بوده که در دستور کار جدی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ذوالفقار یزدان مهر در همایش مدیران حراست دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در استان اردبیل اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان در سال 1353 برای حمایت از دانشجویانی تشکیل یافته که برای تدریس نیاز به منابع مالی داشته و با برطرف شدن کمبود مالی می‌توانند به راحتی به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود:‌ صندوق رفاه دانشجویان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تداوینی در دو بخش در نظر گرفته است که این تداوین با برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای دانشجویان استان اردبیل استفاده می‌شود و نیز تداوین برنامه‌ها به نام تدوین سند راهبردی و کاربردی صندوق نام‌گذاری شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تداوین برنامه‌های کوتاه مدت می‌توان چند قسمت از برنامه‌ها را در زمینه‌های مختلف تقویت کرد که از جمله می توان به حرکت به سمت سازمان IT و توسعه آن٬ تقویت اعتبارات عمومی، تقویت درآمد اختصاصی صندوق، اهتمام به مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی، تمرکززدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و اصلاح قوانین و فرآیندها اشاره کرد که در دستور کار قرار دارند.

یزدان‌مهر تصریح کرد: تقویت جایگاه صندوق، حرکت به سمت سازمان IT محور و هوشمندسازی سیستم های رایانه‌ای٬ ارائه تسهیلات هدفمند و موثر، سوق دادن به مدیریت واحد خدمات‌رسانی، جلوگیری از ذخیره مطالبات جدید نیز از موارد مربوط به تدوین برنامه‌های بلند مدت است که بایستی اهتمام ویژه‌ای برای تحقق آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از تداوین مهمی که در هر دو دوره استفاده می‌شود حرکت به سمت محور IT است که بایستی اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود و نیز این بخش از قسمت‌های مختلفی تشکیل یافته است که مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این مهم داشته باشند.

یزدان‌مهر افزود: قسمت‌هایی که حرکت به سمت سازمان IT محور و هوشمندسازی سیستم های رایانه‌ای را تشکیل داده‌اند عبارتند از اصلاح و اطلاع‌رسانی دستورات تاسیسات و اداره خوابگاه های غیردولتی، اصلاح مقررات در رابطه با قوانین بازپرداخت و دریافت اجاره بهای خوابگاه، افزایش پهنای باند اینترنتی صندوق، افزایش درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقساط بدهی و طراحی سیستم نرم افزاری خوابگاه های غیردولتی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تقویت اعتبارات عمومی از چند قسمت تشکیل یافته و با این موارد دسته‌بندی می‌شود که از جمله می‌توان به تهیه تبدیل یارانه غذا به وام در زمان 10 سال، برنامه کمک به خودکفایی صندوق رفاه دانشجویی از طریق منابع صندوق توسعه ملی و تختصیص اعتبار از سوی دولت که برای پرداخت وام ویژه دکتری استفاده می‌شود٬ اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.