آغاز نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت

نشست سران اتحادیه عرب امروز در پایتخت موریتانی با حضور تعداد اندکی از رهبران کشورهای عربی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت، پایتخت موریتانی در حالی آغاز شد که بیشتر رهبران کشورهای عربی به دلایلی در این نشست حضور ندارند.

شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر که به عنوان نماینده این کشور در این نشست حضور یافته در مراسم افتتاحیه گفت: در سایه چالش‌های کنونی همبستگی و اتحاد کشورهای عربی مسئله مهمی است. ما برای ایجاد دیدگاه عربی یکپارچه‌ای جهت مقابله با چالش‌ها در منطقه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: ما به یک خاورمیانه امن و با ثبات و خالی از درگیری نیاز داریم. باید به درگیری‌های داخلی پایان داده و برای ساختن آینده خود تلاش‌هایمان را یکپارچه سازیم.

محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور موریتانی در سخنرانی خود در این نشست گفت: ارتقای فعالیت اتحادیه عرب در سایه شرایط کنونی لازم است. تروریسم بزرگترین چالش کنونی است و باید استراتژی جمعی برای مقابله با آن داشته باشیم.

وی گفت: مسئله فلسطین در رأس اولویت‌های اتحادیه عرب است. در سایه ادامه اشغالگری اسرائیل منطقه همچنان بی ثبات باقی خواهد ماند.

عبدالعزیز درباره بحران سوریه گفت: هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه نیست. راه حل بحران سوریه باید شامل حفظ وحدت این کشور باشد.

وی درباره لیبی گفت: ما از تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در لیبی حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار