تاکید سران عرب بر لزوم گفتگو برای حل بحران‌ سوریه، یمن و لیبی

بر اساس پیش‌نویس بیانیه اجلاس اتحادیه عرب، کشورهای عضو این اتحادیه در بیانیه پایانی خود، خواستار گفتگو برای حل بحران‌های کشورهای عربی می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در اجلاس نواکشوت، با تاکید بر لزوم تقویت امنیت ملی عربی، خواستار گفتگو برای حل بحران های یمن، لیبی و سوریه خواهند شد. 

بر اساس پیش‌نویس بیانیه اجلاس سران عرب در نواکشوت، که در پایان این اجلاس به طور رسمی منتشر خواهد شد، سران عرب بر پایبندی به تقویت سازوکار مبارزه با هر نوع تروریسم تاکید می کنند. 

تاکید بر لزوم تقویت امنیت و صلح عربی و مقابله با فرهنگ افراط‌گرایی، فتنه‌انگیزی و نفرت‌آفرینی از جمله دیگر بخش های این بیانیه است. 

بیانیه نواکشوت تاکید دارد مسئله فلسطین همچنان اصلی‌ترین مسئله برای کشورهای عربی است و باید تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل فراگیر، عادلانه و دائم برای آن مبتنی بر طرح صلح عربی تقویت شود. 

این بیانیه بر استقبال سران عرب از طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و متوقف شدن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تاکید می کند. 

سران عرب در این بیانیه از طرف‌های مختلف در لیبی می خواهند برای تکمیل شدن نهادهای حاکمیتی و مقابله با گروه‌های تروریستی با یکدیگر همکاری کنند. 

بیانیه نواکشوت همچنین از طرف‌های یمنی می خواهد تا با اولویت دادن به گفتگوها برای موفقیت نشست ها در کویت و دستیابی به نتایج مثبت تلاش کنند تا امنیت و ثبات به یمن در سریعترین زمان ممکن بازگردد. 

سران عرب در این بیانیه ابراز امیدواری می کنند سوریها به راهکار سیاسی مبتنی بر حفظ وحدت این کشور دست پیدا کنند. 

بخشی از بیانیه نواکشوت هم تاکید بر حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق و نیز حمایت از آن در مقابله با گروه های تروریستی است. 

اجلاس سران کشورهای عربی امروز و فردا در نواکشوت، پایتخت موریتانی، برگزار می شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار