نشست جدید روسیه-ناتو 13 جولای برگزار می‌شود

دبیرکل ناتو اعلام کرد نشست جدید این پیمان با روسیه در روز جولای برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" روز چهارشنبه اعلام کرد دور جدید مذاکرات بین ناتو و روسیه 13 جولای (23 تیر) در بروکسل برگزار می شود.

این نشست چهار روز بعد از نشست رهبران کشورهای عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان برگزار می شود.

استولتنبرگ در بیانیه ای اعلام کرد این نشست در سطح سفیران 13 جولای «بلافاصله بعد از نشست ناتو در ورشو در مقر ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد.»

بحران اوکراین تنش شدیدی را بین مسکو و ناتو سبب شده است و شورای ناتو - روسیه، "نهادی برای گفتگو" بعد از ژوئن 2014 میلادی تنها یک نشست در آوریل گذشته در بروکسل برگزار کرده است.

دبیرکل ناتو گفت «‌شورای ناتو-روسیه به عنوان مجمع گفتگو و تبادل اطلاعات می تواند در کاهش تنش و افزایش همگرایی نقش مهمی داشته باشد.»

ناتو در اعتراض به الحاق کریمه به خاک روسیه و حملات جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین در بهار 2014 هر نوع همکاری عملی با مسکو را قطع کرده است و این کشور را به حمایت نظامی از جدایی طلبان متهم می کند.

با وجود تضمین های رهبران ناتو مبنی بر اینکه راه های گفتگو سیاسی باز است ارتباط بین دو طرف به چند مشاجره بین استولتنبرگ و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدود شد.

در همین حال سفرای 28 کشور عضو ناتو و الکساندر گروشکو همتای روس آنها 20 آوریل نخستین بار بعد از 20 ماه در بروکسل گفتگو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار