شورای ناتو-روسیه پس از اجلاس ورشو تشکیل جلسه می دهد

دبیر کل سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی از برگزاری نشست شورای ناتو-روسیه پس از اجلاس ورشو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، ینس استولتنبرگ دوشنبه گفت که مذاکرات با روسیه اندکی پس از اجلاس آخر هفته ناتو در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد.

سران ناتو و روسیه در ماه آوریل اولین نشست خود را از ماه ژوئن 2014 برگزار کردند، که گزارش‌ها از پایان نشست مزبور همراه با وجود اختلافات عمیق بر سر مسائلی چون بحران اوکراین و عضویت کشورهای جدید در ناتو حکایت داشت.

استولتنبرگ در ماه مه گفته بود امیدهای زیادی وجود دارد که سران ناتو و مسکو پیش از اجلاس ورشو دیدار کنند. این در حالی بود که اعلام این خبر از سوی ناتو با انتقاد مسکو رو به رو شد، چرا که برنامه‌ریزی آن بدون هماهنگی با طرف روس صورت گرفته بود.

دبیر کل ناتو ضمن تاکید بر اهمیت تلاش‌های مشترک سازمان متبوع وی و روسیه برای اجماع بر سر مسائل کلیدی گفت که این دیدارها می‌تواند شانس برقراری شرایط قابل پیش‌بینی را افزایش دهد.

وی افزود که از این رو، شورای روابط ناتو روسیه به دنبال برگزاری نشست دیگری اندکی پس از اجلاس مزبور است.

استولتنبرگ تصریح کرد که شورای یاد شده به عنوان بستری برای گفتگو بسیار حائز اهمیت است.

بنا بر گزارش‌ها، اجلاس سران 28 عضو بلوک ناتو با هدف نهایی کردن بزرگترین طرح تقویت مواضع نظامی این سازمان از زمان جنگ سرد است. به گفته ناتو، این طرح در پاسخ به آنچه چالش‌های امنیتی جدید از جمله ظهور مجدد قدرت روسیه خوانده می‌شود شکل گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار