زاهدان؛

تشکیل ۵۵ صندوق خرد زنان عشایری در سیستان و بلوچستان

مدیرامورعشایری سیستان و بلوچستان گفت: در استان ۵۵ صندوق خرد زنان عشایری تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حمید طوقی افزود: زنان و دختران عشایر با تشکیل  صندوق‌های های خردزنان عشایری به تولیدصنایع دستی، محصولات کشاورزی و باغی می‌پردازند و دولت نیز با اختصاص وام‌های مناسب از تشکیل این صندوق‌ها حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: صندوق خرد زنان و دختران عشایر با رویکرد اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود تا زمینه برای خود اتکائی و ارتقاء معیشت خانوار عشایری فراهم شود.

 حمید طوقی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده در بحث توانمندسازی زنان عشایری است که زمینه را برای مشارکت جمعی و تولید محصولات فراهم می‌کند.

مدیر امور عشایری استان  با اشاره به اینکه زن حیاتی‌ترین عنصر جامعه روستایی و عشایری است بیان کرد:  زنان نیمی از جامعه روستایی و عشایری استان را به تعداد ۴۵۰ هزار نفر تشکیل می‌دهند که همپای مردان نقش بسزایی در تولید و خودکفایی دارند.

وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد زنان ۷۰ درصد فعالیتهای خانواده عشایری را انجام می‌دهند و تهیه مسکن (تولید سیاه چادر) پوشاک و خوراک نیز بر عهده این قشر  است.


 حمید طوقی گفت: فرآیند تولید در جامعه عشایری روند مطلوبی دارد چرا که علاوه بر تامین نیازهای خود قادر است بخشی از نیازهای جامعه را نیز تامین کند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار