وزیر دارایی انگلیس: با شرایط جدید، ادامه زندگی به آسانی سابق نخواهد بود

جرج آزبرن با اشاره به رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا، اعلام کرد میزان مالیات‌ها در این کشور افزایش و بودجه بخش‌های مختلف کاهش می‌یابد.

وزیر دارایی انگلیس: با شرایط جدید، ادامه زندگی به آسانی سابق نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز، جرج آزبرن، وزیر دارایی انگلیس، روز سه شنبه با اذعان به اینکه پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) زندگی در انگلیس به آسانی گذشته نخواهد بود، اعلام کرد میزان مالیات‌ها در انگلیس افزایش و بودجه بخشهای مختلف کاهش خواهد یافت. 

در حالی که پنج روز از تصمیم انگلیسی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا می‌گذرد، وزیر دارایی انگلیس در گفتگویی مطبوعاتی تاکید کرد با تصمیمی که شهروندان برای خروج از اتحادیه اروپا گرفتند، دولت انگلیس باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. آزبورن تصریح کرد: «ما باید هر طور که شده به شهروندان در خصوص امنیت بودجه اطمینان بدهیم، ما باید به انگلیسی‌ها و دیگر کشور‌ها نشان دهیم که انگلیس می‌تواند با توجه به امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد به حیاتش ادامه دهد.» 

 آزبرن ادامه داد: «پس از برکسیت ما وارد یک دوره طولانی تطبیق با شرایط جدید می‌شویم، ما باید خود را با زندگی خارج از اتحادیه اروپا وفق دهیم و مسلما زندگی به آسانی دوره‌ای که در اتحادیه اروپا بودیم، ادامه نخواهد یافت.» 

وی خطاب به هموطنان خود تاکید کرد غیرعقلانی است اگر تصور کنیم که انگلیس می‌تواند بدون اینکه هزینه‌های عضویت در اتحادیه اروپا را بپردازد از امتیازهای این اتحادیه برخوردار شود. 

وزیر دارایی انگلیس در پاسخ به اینکه آیا مایل است از نامزد مشخصی در رقابت برای تصدی ریاست حزب محافظه کار انگلیس حمایت کند، تاکید کرد فعلا حمایت از هیچ فردی را در این رقابت مد نظر قرار نداده است. هر کس به ریاست حزب محافظه کار انگلیس دست یابد می‌تواند به مقام نخست وزیری انگلیس برسد. 

آزبرن در مطلبی، که روز گذشته در نشریه تایمز منتشر شد و بسیاری از رسانه‌های انگلیس آن را منعکس کردند، تاکید کرد قصد ندارد پس از کناره گیری دیوید کامرون از نخست وزیری، برای تصدی سمت نخست وزیری انگلیس و بازگرداندن وحدت و همبستگی به صفوف حزب محافظه کار تلاش کند؛ چرا که این کار از وی ساخته نیست. 

حزب محافظه کار انگلیس تحت رهبری دیوید کامرون و جرج آزبرن در چهار ماه تبلیغات مربوط به همه پرسی سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا دچار اختلافات و دو دستگی عمیق شد. نخست وزیر و وزیر دارایی انگلیس برای ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا تلاش کردند، اما انگلیسی‌ها در ‌‌نهایت به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. طبق نتایج قطعی همه پرسی در انگلیس، که روز پنجشنبه برگزار شد، پنجاه و یک ممیز نه دهم درصد انگلیسی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. 

این همه پرسی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را قطعی کرد موجب نگرانی بسیاری از مراکز و محافل سیاسی و اقتصادی شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار