اهواز؛

ثبت طلاق توافقی 8 هزار زوج خوزستانی در سال گذشته

رئیس کل دادگستری خوزستان نسبت به افزایش طلاق در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد افشارنیا با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار فقره طلاق توافقی و 7 هزار مطالبه مهریه در خوزستان اتفاق افتاده است اظهار کرد: این آمار صرفنظر از طلاق هایی است که به در خواست زن یا مرد انجام می شود.
وی خواستار برنامه ریزی مدیران فرهنگی برای کاهش این آمار در استان شد.

افشارنیاز با بیان اینکه آمار زندانیان خوزستان تا یکی 2 سال اخیر افزایش زیادی داشته و به 14 هزار نفر رسیده بود، بیان داشت: هم اکنون تعداد زندانیان به 10 هزار نفر رسیده و تلاش کردیم فقط کسانی را در زندان نگهداریم که استحقاق آن را دارند و به امنیت جامعه لطمه وارد می کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: 99 درصد از زندانیان خوزستان مرد هستند و زنان 1 درصد جمعیت زندان ها معادل 121 نفر را تشکیل می دهند.

فرهاد افشارنیا اذعان داشت: 84 درصد زندانیان خوزستان بین سنین 15 تا 45 سال هستند که نشان می دهد در صورت ساماندهی اشتغال و وضعیت فرهنگی جامعه این آمار به شدت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به رابطه مستقیم آموزش و پرورش و آمار مجرمان، خاطرنشان کرد: 40 درصد از زندانیان خوزستان دارای تحصیلات ابتدایی، 30 درصد دارای تحصیلات راهنمایی و 15 درصد دارای تحصیلات دیپلم هستند و فقط 27 نفر از زندانیان تحصیلات فوق لیسانس و دو نفر دکترا دارند بنابراین درصورتی که شرایط ادامه تحصیل فراهم شود درصد ارتکاب جرم نیز پایین می آید.

افشارنیا با بیان اینکه سرقت همچنان نخستین جرم خوزستان است افزود: ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین و... در رده بعدی قرار دارند.

وی سرانه هر زندانی در روز را 30 هزار ریال عنوان کرد و افزود: با این مبلغ اندک باید وعده غذایی و سایر امور زندانیان تامین شود بنابراین از دولت به ویژه استانداری انتظار حمایت داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۵ تير ۱۳۹۵
علت اصلی ترویج تجمل گرایی و مسائل مادی و بعد از آن انحطاط اخلاق در جامعه