کودکان زیبایی که خودشیفته بار می آیند

خودشیفتگی نوعی اختلال شخصیتی است که در آن، فرد، خود را بهتر و برتر از دیگران می داند.

بهنوش ملکیان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مفهوم خودشیفتگی، گفت: کودکانی که بیش از حد مورد توجه والدین قرار می گیرند و همواره به آنها القا می شود که بهتر و بالاتر از دیگر همسالان خود هستند معمولا افرادی "خود شیفته" بار می آیند.

وی افزود: کودکان خودشیفته همواره خود را برتر از دیگران دانسته و انتظار دارند اطرافیان با آنها رفتار متفاوتی داشته باشند و به آنها احترام ویژه ای قائل بگذارند و خواسته هایشان را براورده سازند و اگر اطرافیان خلاف میل آنها رفتار کنند پرخاشگری کرده و آنها را سرزنش می کنند.

ملکیان ادامه داد: کودکانی که ظاهری زیبا و جذاب دارند و همواره مورد تعریف و تمجیدهای افراطی  اطرافیان واقع میشوند بیش از دیگر همسالان خود در معرض ابتلا به اختلال خودشیفتگی قرار دارند.

این کارشناس تصریح کرد: خودشیفتگی نیز مانند خصیصه های دیگر انسانی می تواند تا حدودی ذاتی بوده و منشأ ارثی نیز داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید " عزت نفس " را در کودکانمان افزایش دهیم گفت: بهتر است  به فرزندانمان بیاموزیم که همه انسان ها برابرند و زیبایی و جذابیت ظاهری دلیل برتری کسی نیست. آنها باید یاد بگیرند همه انسان ها ارزشمند و قابل احترام اند و او نیز هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به دیگران ندارند و این اخلاق و صفات نیکوست که قابل ستایش و تمجید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار