امیدواریم کمبود بودجه مانع برگزاری جشنواره‌های قرآنی نشود

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال باید با هم‌اندیشی شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را به خوبی عملیاتی کنیم.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌‎ریزی در امور قرآنی برای تحقق شعار سال از برگزاری جشنواره قرآنی «آیات» در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم امسال کمبود بودجه مانع اجرایی شدن برنامه‌ها نشود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری حداقل ١٠ هفته قرآن و عترت در استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلفی برگزار شد که امسال قرار است این هفته‎ها در ١٠ استان دیگر برگزار شود تا شاهد توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج آن در بین آحاد مختلف جامعه باشیم.

وی با اشاره به برپایی جشنواره قرآنی «آیات» نیز افزود: جشنواره قرآنی «آیات» سال گذشته پس از سه سال وقفه فعالیت خود را از سر گرفت که با توجه به سیاست حجت الاسلام و المسلمین آقای حشمتی مبنی بر دوسالانه شدن جشنواره آیات، امسال این جشنواره را در ٨ رشته‌ جدید برگزار می‌کنیم و رشته‌هایی که سال گذشته برپا شد در سال ١٣٩٦ برنامه‌ریزی می‌شوند.

امیرنیا با بیان اینکه امسال برگزاری جشن رمضان در ١٠ استان کشور پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: ما در سال جاری علاوه بر خرید آثار و محصولات قرآنی، برگزاری ١٠ جشن رمضان را در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدواریم در اجرای این برنامه‌ها با کمبود بودجه مواجه نشویم و بتوانیم تمامی برنامه‌ها را به خوبی عملی کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تنها مربوط به امسال نیست بلکه ما در تمامی برنامه‌ها باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که البته معاونت قرآن و عترت سال گذشته تمامی برنامه و جشنواره‌های قرآنی را با الگوگیری از اقتصاد مقاومتی برگزار کرد اما امسال باید با هم‌اندیشی راهکاری برای اقدام و عمل در این راستا نیز اتخاذ کنیم تا بتوانیم شعار سال را به خوبی عملیاتی کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار