حضور 6 هزار و 771 نفر در یازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم

آزمون مرحله اول به صورت کتبی 24 اردیبهشت برگزار می‌شود که مواد آن شامل سوالات مفاهیم و حُسن حفظ است.

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نام نویسی در یازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پایان یافت و در این دوره از آزمون 6 هزار و 771 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 5 هزار و 377 نفر بانوان و یک هزار و 394 نفر آقایان هستند.

سال گذشته 6 هزارو 195 نفر در این آزمون نام‌نویسی کردند که رقم امسال نشانگر رشد 9/2 درصد ثبت‌نام‌ها نسبت به سال قبل است.

بیشترین آمار ثبت‌نام یازدهمین دوره هم به ترتیب متعلق به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

آزمون مرحله اول به صورت کتبی 24 اردیبهشت برگزار می‌شود که مواد آن شامل سوالات مفاهیم و حُسن حفظ است و حافظان کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء می‌توانند در آن حضور یابند.

داوطلبانی که نمره قبولی آزمون مرحله اول را کسب کنند به آزمون مرحله دوم راه می‌یابند و در این مرحله باید پاسخگوی سوالات شفاهی حفظ قرآن کریم باشند. آن دسته از حافظان کل قرآن که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذارند مدرک درجه 3 حفظ قرآن و عنوان «حافظ کل» را کسب خواهند کرد و حافظان 20 و 10 جزء موفق به کسب نمره قبولی نیز به ترتیب مدرک درجه 4 و 5 را دریافت خواهند کرد.

همچنین حضور حافظان 5 جزء در این آزمون با هدف کسب آمادگی برای مراحل بالاتر صورت می‌گیرد و درجه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.

آزمون مرحله سوم این طرح نیز شامل سوالات کتبی در زمینه مفردات قرآن کریم است و فقط حافظان کل قرآن کریم که در مرحله دوم حائز نصاب لازم شوند؛ اجازه حضور در آزمون مرحله سوم را خواهند داشت. پذیرفته شدگان این مرحله از آزمون، مدرک درجه 2 و عنوان «حافظ ممتاز» را از آن خود خواهند کرد.

مرحله چهارم این آزمون نیز با حضور کسب کنندگان حد نصاب مرحله سوم به شرط داشتن حداقل 10 سال سابقه تدریس در زمینه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود که طی آن داوطلبان باید پاسخگوی سوالات کتبی از تفسیر 15 جزء از قرآن کریم باشند و کسانی که بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند مدرک درجه 1 حفظ قرآن را اخذ خواهند کرد و با عنوان «استاد حفظ» شناخته می‌شوند.

هر یک از درجات 1 تا 5 طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برای دارندگان آنها تسهیلاتی در زمینه تحصیلی و استخدامی در پی خواهد داشت.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید میشه بگید نمره قبولی ازمون کتبی چند هست؟
آخرین اخبار