سردار منتظرالمهدی در نشست خبری مطرح کرد :

کشف 26 هزار سرقت در ایام نوروز/دستگیری 20 گروه معاند و کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی

سخنگوی ناجا با اشاره به کاهش 4 درصدی سرقت در ایام نوروز گفت: 26 هزار فقره سرقت کشف شد.

کشف 26 هزار سرقت در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا در نهمین نشست خبری ناجا که امروز(دوشنبه) در قرارگاه ستاد ناجا برگزار شد با بیان این‌که امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است، اظهار داشت: این شعار ابلاغ شده به نیروی انتظامی بوده به همین دلیل ناجا با توان خود برای محقق کردن این شعار اقدام خواهد کرد.

وی با بیان این‌که قرارگاه مقابله با قاچاق کالا به منظور امنیت اقتصادی و جلوگیری از اقتصاد غیر رسمی در دستور کار پلیس آگاهی و مرزبانی نیروی انتظامی قرار گرفته است، افزود: نظرسنجی در دو مرحله روزهای آغازین نوروز و همچنین روزهای پایانی انجام شد و در این نظرسنجی11 هزار نفر از شهروندان در بیش از 8 استان کشور شرکت کردند.

سخنگوی ناجا با تاکید بر این‌که در این نظرسنجی حدود 39 درصد از مردم شرکت کردند ،تصریح کرد: 70 درصد از شرکت کنندگان را مردان و 80 درصد را متاهلین تشکیل می‌دادند به همین دلیل بر اساس میانگین 86 درصد از مردم به عملکرد پلیس نمره مثبت دادند.

سردار منتظر المهدی با بیان این‌که احساس امنیت جانی افزایش  و احساس مالی کاهش یافته است، یادآور شد: به همین دلیل میزان رضایت شهروندان مورد سوال قرار گرفته بود  و80 درصد به این عملکرد پلیس نمره مثبت دادند و همچنین رضایت ‌مندی مردم در خصوص اطلاع رسانی به موقع پلیس بیشترین و فرآیند ترافیک کمترین رضایت مندی مردم در خصوص عملکرد پلیس بوده است.

سخنگوی ناجا به میزان رضایت‌مندی مردم در نحوه برخورد پلیس اشاره کرد و گفت: 79 درصد از مردم از رفتارهای نیروی انتظامی در نوروز 95 رضایت داشته و همچنین پلیس 92 درصد از نحوه برخورد شهروندان به جهت تمکین رضایت‌ داشته و این امر به منظور محقق شدن شعار نوروزی پلیس و مردم و نظم و قانون مندی بوده است.

وی با تاکید براین‌که احساس امنیت و هنجار‌شکنی افزایش داشته، یادآور شد:امیدواریم این احساس امنیت تا پایان سال 95 ادامه داشته باشد.

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی یادآور شد: علی‌رغم این آمار 4 درصد کاهش تلفات جاده‌ای در سر صحنه داشته‌ایم که در مجموع 389 نفر بوده است.

سردار منتظر‌المهدی با بیان این‌که 18 درصد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال 94 را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در سال 90 تلفات 1318 نفر بوده که در سال 94 به 986 نفر رسیده و امسال نیز به 684 نفر رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که 50 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ داده است، گفت: 45 درصد از این تصادفات از نوع واژگونی بوده که 80 درصد از این امر به دلیل خواب آلودگی و خستگی و همچنین به دلیل شرایط لغزندگی و شرایط جوی بوده است.

سخنگوی ناجا با بیان این‌که تخطی از سرعت غیر مجاز و عدم رعایت قانون از دلایل عمده تصادفات بوده است، تصریح کرد: 147 راننده مقصر در حوادث رانندگی شناخته شده که بیشتر آن‌ها سنین 20 تا 30 سال داشته و برای بار اول گواهینامه دریافت کرده بودند.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز 1200 راننده سرعت غیرمجاز داشته  و مقصر شناخته اند، یادآور شد:  در ایام نوروز افزایش 7 درصدی توقیف خودرو را شاهد بوده‌ایم و همچنین دو هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز بوده است.

سردار منتظرالمهدی‌ با تاکید براین‌که آمارها تا پایان روز چهاردهم است، گفت: احتمال افزایش آمارها در خصوص تلفات نوروز 95 وجود دارد. 

سخنگوی ناجا به کاهش 4 درصدی سرقت در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در حالی که 93 درصد کشفیات داشته‌ایم بخشی از  این کشفیات مربوط به ماه‌های گذشته بوده و  حدود 28 هزار فقره سرقت  در ایام نوروز اتفاق افتاد  و 26 هزار فقره سرقت کشف شد.

وی ادامه داد: 5 هزار و 500 وسیله نقلیه در این سرقت‌ها کشف شد که 3 هزار و 500 مورد سرقت خودرو و 2 هزار مورد موتورسیکلت بوده است.

سردار منتظرالمهدی‌ به کاهش 11.5 درصدی جرائم جنایی اشاره کرد و گفت: امسال کاهش 18 درصدی قتل را داشته‌ایم در حالی که شاهد افزایش 10 درصدی کشفیات قتل بوده‌ایم.

سخنگوی ناجا با بیان این‌که 18 تن مواد مخدر در ایام نوروز کشف شد، تاکید کرد: این آمار افزایش 12 درصدی مواد مخدر را نشان می‌دهد و همچنین در ایام نوروز 20 گروه معاند و کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شدند که یکی از آن‌ها کانال جعلی را به نام پلیس فتا ساخته و از مردم اخاذی می‌کرد.

وی اضافه کرد: یک کلاهبردار فیشینگی که از یکی از بانک‌های کشور مقدار زیادی کلاهبرداری کرده بود در ایام نوروز دستگیر شد.

سخنگوی ناجا با اشاره به بحث امنیت در کشور یادآور شد: بیش از 300 هزار خدمت در ایام نوروز به شهروندان داده شد  اما با این حال  شاهد افزایش 18 درصدی کشفیات سلاح غیر مجاز و افزایش 30 درصدی مشروبات الکی بوده‌ایم و 800 واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به افزایش 17 درصدی دستگیری متجاوزین مرزی و افزایش 13 درصدی طرد اتباع  بیگانه به خارج از کشور گفت: یکی از اشرار در مرزهای ایران به هلاکت رسید که این امر نشان دهنده پاسداری و صیانت مرزبانان ما از کشور است.

وی افزود: 260 ساعت پرواز در طی 263 سورتی پرواز در ایام نوروز خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه کرده اند.
 
سردار منتظر المهدی با بیان این‌که افزایش 7 درصدی تماس مردم با پلیس110 را در ایام نوروز شاهد بوده ایم،‌ تاکید کرد: 560 هزار تماس با سامانه  پلیس 110 انجام شده در حالی که سال گذشته  520هزار  تماس با سامانه 110 پلیس صورت گرفته و 8 هزارو 288 تماس با سامانه 197 پلیس بازرسی نیروی انتظامی گرفته شده که 90 درصد تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس بوده و همچنین بخشی نیز از ترافیک سنگین در روزهای 12 و 13 فروردین ماه بوده است.

سخنگوی ناجا با تاکید بر این‌که در ایام نوروز با کاهش 67 درصدی شهدا مواجهه بوده‌ایم، یادآور شد: این آمار نسبت به نوروز سال 94 کاهش داشته است چرا که در سال گذشته 10 شهید اما امسال 4 نفر شهید شده‌اند.

وی با بیان این‌که 68.9 درصد کشفیات قاچاق کالا را در ایام نوروز شاهد بوده‌ایم ،تاکید کرد: در روزهای نخستین یک فقره سرقت در خراسان رضوی انجام شد که حدود 4 کیلو طلا از یکی از طلافروشی‌ها به سرقت رفت و پلیس دوازدهم فروردین سارقان را که دو نفر جوشکار و یک نفر کلید ساز بوده‌اند دستگیر کرده است.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به یک فقره سرقت در تهران تصریح کرد: بیش از 17 میلیون وجه نقد و قطعاتی طلا از یک منزل مسکونی در یک مجتمع به سرقت رفته بود اما خوشبختانه پلیس در یازدهم فروردین ماه سارقین را که یک پدر و پسر و همچنین یک سارق مسلح حرفه‌ای بوده دستگیر کردند.

سخنگوی ناجا با تاکید بر این‌که حادثه کازرون در حال بررسی  است، گفت: سوداگران مرگ با سابقه زیاد عملیاتی را انجام داده‌اند اما به دلیل سایه غفلت یکی از ماموران ما متاسفانه سه تن از پرسنل ما شهید شدند  ومتهمی که اقدام به فرار کرده بود توسط یکی از ماموران به وی دو گلوله شلیک و در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار