در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی كارفرمایان توان افزایش یك درصدی حقوق كارگران را ندارند

عضو هیئت مدیره كانون عالی كارفرمایان كشور گفت: بسیاری از كارفرمایان حتی توان افزایش یك درصد حقوق كارگران را ندارند به همین دلیل تعیین دستمزد باید با سنجش تمام ابعاد در این زمینه مشخص شود.

اصغر آهنی ها عضو هیئت مدیره كانون عالی كارفرمایان كشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به ركودی كه امسال در كشور شاهد آن هستیم و بیش از 5 درصد از كارخانه ها تعطیل شده اند ، متاسفانه شرایط مناسبی برای بخش تولید وجود ندارد.

وی با بیان این‌كه ركود اقتصادی نیز ضمیمه مشكلات موجود شده است، گفت: به همین منظور تصمیم گیری برای تعیین دستمزد كارگران باید با تدبیر انجام شود.

عضو هیئت مدیره كانون عالی كارفرمایان كشور بیان كرد: تعیین مزد كارگران براساس 4 مؤلفه ی سبد معیشت كارگری، تورم، برای مناطق مختلف و صنوف مختلف براساس ماده ی 41 قانون كار مشخص می شود.

آهنی‌ها با بیان این‌كه تعیین مزد كارگران باید براساس تفكر و توسط مراكز رسمی و تحقیقاتی انجام شود، افزود: اكنون با توجه به روش موجود كه خط فقر بین دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و هفتصد هزار تومان متغیر است این مسئله خود نشانی از بی تدبیری موجود در تعیین دستمزد است.

وی با اشاره به این‌كه قبول داریم زندگی كارگران در شرایط موجود مناسب نیست، تصریح كرد: این مسئله تنها با افزایش درآمد آن‌ها بهبود نمی یابد و دولت می تواند با ارائه بن های غیر نقدی تا حدودی به بهبود شرایط زندگی آن ها كمك كند.

عضو هیئت مدیره كانون عالی كارفرمایان كشور با بیان این‌كه بسیاری از كارفرمایان توان افزایش یك درصدی حقوق كارگران را ندارند، گفت: امیدوارم تعیین دستمزد با سنجش تمام ابعاد در این زمینه مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
دولت از بیت المال حقوق کارمندانی که در روز فقط 2 دقیقه کار مفید میکننو نجومی بالا میبره و کارگر بدبخت فرصت نمیکنه عرقشو پاک کنه !
این از انصاف به دوره
آخرین اخبار