دیدن اثر هنری می‌تواند مانند نسیم، پرچم اهل بیت(ع) را در ذهن‌مان تكان دهد

هنرمند گرافیست كشورمان كه نمایشگاه «پهلویِ دوست» او برپاست، گفت: خوشحالم اولین نمایشگاهم را در حوزه هنری برگزار می‌كنم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمد محمدی، هنرمند جوان كشورمان كه در عرصه گرافیك كامپیوتری، خوش‌نویسی و تایپوگرافی فعالیت می كند و نمایشگاهی از اسامی ائمه(ع) به نام «پهلویِ دوست» در حوزه هنری برگزار كرده است. این هنرمند جوان با اشاره به اینكه بیش از 10 سال است در زمینه های هنری فعالیت می كند، گفت: در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار با محوریت اهل بیت در معرض دید بینندگان قرار گرفته است. بیش از 200 اثر در این نمایشگاه قرار گرفته كه همه مبنای واحدی دارند و می توان آن را مناسبتی هم در نظر گرفت و امیدوارم در روزهایی كه عزادار حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، این آثار مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

محمدی درباره اهمیت تایپوگرافی توضیح داد: جامعه امروز ما با این هنر می تواند ارتباط بیشتری برقرار كند. نسخ و خطوط قدیمی جایگاه خودشان را دارند ولی از آنجا كه جوانان به دنبال هنرهای معاصر نیز هستند، با استفاده از این هنرهای جدید می توان با این قشر ارتباط برقرار كرد. در تایپوگرافی، هر لحظه یك خلق خواهیم داشت و این موضوع علاوه بر این كه خالق اثر را به وجد می آورد، این وجد و شگفتی را به مخاطب نیز منتقل می كند. بازخوردهایی كه در نمایش آثار تایپوگرافی گرفته ایم، از این حكایت دارد كه مردم استقبال زیادی از این هنر داشته اند.

وی درباره هدفش از خلق این آثار هنری با مضامین مذهبی نیز گفت: محبت نسبت به اهل بیت در همه ما وجود دارد و همیشه در ذهن ما این شخصیت های برجسته جایگاه بزرگی دارند. اینكه اسامی متبرك آن ها در مقابل چشم ما باشد، می تواند نوعی یادآوری در عرصه ها و لحظه های مختلف زندگی باشد كه حتی لحظه ای از مسیر آن ها غافل نشویم.

محمدی افزود: این تابلوها شاید مانند نسیمی باشد كه بتواند پرچم اهل بیت را در ذهن ما تكان بدهد. اگر همین اتفاق بیفتد برای من كافی است. اگر این نسیم یك لحظه بتواند افراد را به اهل بیت(ع) بیشتر وصل كند، من فكر می كنم از نظر هنری به هدفم رسیده ام.

این هنرمند درباره كاربرد رنگ ها در آثارش نیز توضیح داد: رنگ ها جوهره خاصی دارند، هر رنگ را با توجه به مضمون اثر و نكته خاصی استفاده كرده ام و بیننده با كمی دقت می تواند معنای رنگ در هر اثر را درك كند.

وی درباره انتخاب حوزه هنری به عنوان محل برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی‌اش نیز بیان كرد: حوزه هنری نهادی انقلابی و فرهنگی است كه وجاهت خاصی در بین هنرمندان دارد. خوشحالم كه اولین نمایشگاهم را كه با موضوع اعتقادی نیز است، در این محل فرهنگی برگزار می كنم.

گفتنی است، این آثار برگرفته از شعائر اسلامی و مكتب اهل بیت(ع) بوده و نگاهی ویژه به شخصیت حضرت فاطمه(س) و عرض ارادت به ائمه اطهار سلام الله علیها دارند. علاقه‌مندان می توانند تا پانزدهم اسفند، از ساعت 9 تا 18، به گالری زنده یاد ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه كنند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار