هنگامی که کودک از خجالت آب می‌شود

مشکل کمرویی و خجالتی بودن کودک یکی از رفتارهای شایع میان کودکان بوده که در صورت عدم رفع باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

شیوا وکیلی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اختلال کمرویی و خجالتی بودن در کودک مشکل پیچیده‌ای بوده که در صورت عدم رفع آن در آینده موجب مشکلات بزرگی برای فرد از جمله از دست دادن فرصت‌های مهم در تحصیل، شغل و حتی فراتر از آن در زندگی مشترک خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: عدم انعطاف پذیری در برقراری ارتباط با همسالان و اطرافیان، همچنین ترس از رفتن به مدرسه و یا مهد کودک و نیز ترس از دفاع از حق شخصی و خواسته خود در واقع تو سری خور بودن و عدم جسارت در برخورد با اطرافیان، از مهمترین خصوصیات رفتاری کودکان خجالتی است.
 
وکیلی افرود: آموزش‌های یادگیری مهارت‌های اجتماعی از جمله افزایش اعتماد به نفس، برقراری روابط کلامی و اجتماعی و جسارت ورزی از موارد مهم یادگیری برای کودکان خجالتی توسط مربیان و والدین برای کاهش ان رفتار در آنها است.
 
این روانشناس در پایان بیان کرد: افزایش حس اعتماد به نفس برای این کودکان از  طریق شرکت دادن آنها در بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی و دسته جمعی درصد کودک به وسیله در نظر گرفتن تشویق برای اوهمچنین گفتگو و توجه والدین به این کودکان در کاهش کمرویی بسیار موثر است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار