اکونومی این کرایسِس: جنگ اقتصادی خاموش در آمریکا

سازمان غیرانتفاعی "اکونومی این کرایسِس" در آمریکا در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تجارت آزاد صنایع تولیدی آمریکا را به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان غیرانتفاعی "اکونومی این کرایسِس" در آمریکا در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمریکا با فاجعه اقتصادی مواجه است که فقط معدود کشورهایی تاکنون تجربه کرده‌اند. یک جنگ اقتصادی خاموش ضد آمریکا اعلام شده که بخش عمده‌ای از این کشور را نابود کرده است. اکثر آمریکایی‌ها از این جنگ مطلع نیستند. گشوده شدن سواحل و بازارهای آمریکا به روی تجارت آزاد  عملا در اقتصاد بین الملل مدرن فاجعه ساز شده است.

تجارت آزاد به معنای دسترسی کنترل نشده و نامحدود کالاهای خارجی به اقتصاد آمریکا بدون تعرفه و عوارض است. این کالاها با دستمزدی معادل چهار دلار در ساعت یا کمتر تولید می شوند که امکان رقابت با آن در داخل آمریکا وجود ندارد. همین امر موجب انتقال تقریبا تمامی صنایع تولیدی به خارج از کشور و تسلیم شدن در برابر منافع خارجی یا صرفا ورشکستگی می شود. این تنها نتیجه سیاستهای تجارت آزاد برای آمریکا است.

کشورهایی مانند چین تولید کننده بخش زیادی از محصولات مصرفی در آمریکا هستند ضمن آنکه ارز و سیاستهایشان را به نفع خودشان تعدیل می کنند. صنعت تولید آمریکا تامین کننده نیازهای داخلی نیست و حجم واردات به مراتب بیش از صادرات است، دارایی های آمریکا به یغما می رود و مردم آمریکا برای برخورداری از سطحی از زندگی که دیگر استطاعت آنرا ندارند،‌ متحمل بدهی عظیمی می شوند. در حالیکه بخش تولید در آمریکا درگیر مشکلات فراوان است، ماشین تولید چین همچنان پرقدرت تر می شود و هزینه آنرا مردم آمریکا با دارایی های اقتصادشان می پردازند. 

در واقع صنایع و شرکتهای خارجی تلاش می کنند کنترل فناوری‌ها و فرآیندهای صنعتی اصلی آمریکا را بدست گیرند. بازیابی معیارهای بالای زندگی مستلزم کنترل عوامل داخلی تولید و توقف واگذاری کنترل آن به قدرت‌های خارجی و بازگرداندن اختیارات از دست رفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار