تبریز؛

اشتغال به تحصیل بیش از 88 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با دارا بودن 35 واحد دانشگاهی، یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در سراسر کشور است که 88هزار و 755 دانشجو دارد و 42 درصد از کل دانشجویان استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر سیدجواد انگجی در جلسه هیات امنای استانی آذربایجان شرقی گفت: «در ابتدا لازم می‌دانم از راهبری عالمانه دکتر حمید میرزاده قدردانی کنم که با سیاست‌های بجا و درست، دانشگاه آزاد اسلامی را از چالش خارج و به سمت توسعه کیفی در آموزش عالی سوق می‌دهد.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد و تشریح وضعیت واحدهای این استان پرداخت و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با دارا بودن 35 واحد دانشگاهی، یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در سراسر کشور است. دانشگاه آزاد اسلامی در این استان 88هزار و 755 دانشجو دارد که 42 درصد از کل دانشجویان استان را تشکیل می‌دهد.»

انگجی ادامه داد: «تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان 5 هزار و 575 نفر است و نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و وابسته در استان اعم از دولتی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و علمی کاربردی، یک به 52 است در حالی که این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی استان، یک به 30 است.

وی از پیشرفت طرح ساها خبر داد و گفت: «اطلاعات مورد نیاز در پرتال ساها ثبت و تکمیل شده و کتابچه معرفی خدمات آزمایشگاهی واحدهای پرمخاطب استان منتشر شده است. همچنین لینک پرتال ساها در صفحه اول سایت همه واحدهای استان ایجاد شده است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره طرح شفا گفت: «با مسئولان صنایع استان مذاکرات مقدماتی درباره خرید زمین مناسب در شهرک صنعتی تبریز انجام و محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز طبق نقشه مشخص شده است.»

انگجی به محصولات دانش‌بنیان و مرکز رشد این استان اشاره کرد و افزود: «راه‌اندازی سامانه آموزش از راه دور دانشگاه (ساردا) جهت برگزاری آموزش کوتاه‌مدت به صورت مجازی در استان و کل کشور، راه‌اندازی نرم‌افزار ویدئوکنفرانس جهت کاهش هزینه برگزاری جلسات در واحدهای استان و راه‌اندازی صنایع و ماشین‌های کشاورزی سبک تولید و فراوری در باغبانی ازجمله این فعالیت‌هاست.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.