تبریز؛

حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده، در جلسه شورای مشترک برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی و کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر گفت: با توجه به هسته های کلیدی سند توسعه شهرستان هر و پتانسیل های مختلف منطقه در حوزه های گردشگری، معدنی و کشاورزی لازم است بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری ورود کند و دولت نیز زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاری را فراهم می کند.

وی، افزود: اگر بتوانیم زمینه حضور سرمایه گذاران در شهرستان اهر را فراهم نمائیم،علاوه بر توسعه منطقه مشکل بیکاری نیز حل خواهد شد و از نخبگان و سرمایه داران اهری های مقیم تهران و کلان شهرها نیز انتظار داریم به جای نظریه های تئوری، به صورت عملی در جهت توسعه منطقه گام بردارند.

استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر مطالعه بیشتر در مورد الحاق شهرستان اهر به منطقه آزاد ارس گفت : در این موضوع باید دستگاه های امنیتی و انتظامی استان وارد عمل شده و با در نظر گرفتن تبعات منفی و مثبت آن اعلام نظر کنند.

وی، گفت: براساس موافقت نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای واحد های خسارت دیده در زلزله سال 91 ارسباران که دارای پروانه و مجوز احداث می باشند به شهرداری های شهرهای اهر، هریس، ورزقان و خواجه از محل ماده 10 و 12 تخصیص یافته است.

جبار زاده، افزود: علاوه بر این مبلغ 50 میلیارد ریال برای شهرداری شهر اهر و 15 میلیارد ریال برای دهیاری های  شهرستان اهر اختصاص داده شده است.

در این جلسه  نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عدم توان بازپرداخت تسهیلات زلزله توسط اهالی خسارت دیده گفت: با گذشت 4 سال از حادثه زلزله ارسباران و عدم سوددهی کشاورزی و باغداری مردم قادر به بازپرداخت تسهیلات نیستند.

عباس فلاحی، خواستار توسعه شبکه مخابراتی در روستاهای اهر شد و افزود: نبود ارتباط مناسب  در برخی روستاها، موجب بروز مشکلات اجتماعی شده که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

وی ادامه داد: نبود مدیریت در ترافیک شهر در سال‌های آینده مشکل‌زا بوده و باید برای احداث کنارگذرها و تسریع در این زمینه با توجه به توسعه صنایع در سال‌های آتی اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان گفت : بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر با تسهیلات 101 میلیارد تومان ساخته شده و با آورده مردمی بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

سید محمد عابدی، با بیان اینکه شهرستان اهر از کم مشکل‌ترین شهرهای استان در زمینه مسکن مهر است افزود: تنها 110 واحد یکی از تعاونی‌ها باقی مانده که در صورت حل این مسئله پرونده مسکن مهر شهرستان اهر بسته می‌شود.

وی، خواستار انتقال ساختمان پلیس راه اهر –  تبریز به خارج از محدوده شهر شد و گفت : با توجه به مشکلات تردد وسایل نقلیه به شهرک صنعتی و وجود دانشگاه آزاد اسلامی در نزدیکی محل فعلی پلیس راه و تأمین محل احداث جدید تاکنون هیچ اقدامی  در این راستا انجام نشده است.

امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: توجه ویژه به دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و مصلای این شهر جهت توسعه فرهنگی ومذهبی در این منطقه ضروری است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، با اشاره به محورهای اقتصادمقاومتی اظهار کرد: با نهایی شدن برجام در فرصتی که فراهم شود می‌توان در زمینه اقتصادی استفاده کرده و از منابع حاصله در تامین زیرساخت‌ها بهره برد.

گفتنی است :احداث صنایع بسته بندی، سورتینگ و صادرات محصولات کشاورزی، ارایه تسهیلات 85 درصدی جهت ایجاد آبیاری به روش های نوین، توسعه ساختمان فرمانداری شهرستان اهر، احداث نیروگاه بادی، حل مشکل تعاونی 110 واحدی مسکن مهراز مهمترین مصوبات این جلسه بود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.