زندگی شیرین‌تری را تجربه کنید

با رعایت چند نکته ساده می‌توان از بودن در کنار همسرتان در زندگی مشترک خود لذت ببرید.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ روابط و استحکام زوجین و کاهش اختلافات میان یکدیگر، احترام به علایق،نیازها،افکار،عقاید،خواسته‌ها و احساسات طرفین بوده که باعث ایجاد رابطه عاطفی عمیق‌تر نیز خواهد شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: گذشت عنصر مهم در زندگی بوده که باعث از بین رفتن کینه‌ها شده همچنین عدم بازگو کردن نکات منفی و خطاهای طرف مقابل درجمع آشنایان،فراموش کردن دعواهای گذشته و نکشیدن پای خانواده‌های یکدیگر به اختلافات میان زوجین می‌تواند بهترین و سریع‌ترین راه آشتی در زمان دعوا باشد.
 
نظامی افزود: در زمان اختلاف نظر سعی کنید به جای سرزنش یکدیگر و تفسیر نادرست از موضوع ایجاد شده اقدام به شناسایی،علت یابی و گفت‌وگو در مورد آن اختلاف کرده و پیش از آن که به مشکل بزرگ‌تری تبدیل شود و پای خانواده‌ها به میان آید،آن را میان خودشان حل و فصل کنند.
 
این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد: چشم‌پوشی از خطاهای یکدیگر،برقراری روابط صمیمی و عاطفی با خانواده همسر،امید به دست یابی اهداف بزرگ در زندگی مشترک،لذت بردن از کنار یکدیگر بودن،توجه به نکات مثبت طرف مقابل،ایجاد روابط زناشویی سالم و با نشاط، دوری از عیب جویی،گوشه کنایه و تمسخر همدیگر از دیگر عوامل تاثیرگذار در استحکام و شیرین بودن زندگی مشترک است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار