گزارش وب سایت دیلی بیست: آیا اوباما و پوتین می توانند بحران سوریه را حل کنند؟

وب سایت "دیلی بیست" در گزارشی نوشت: آیا روسای جمهور آمریکا و روسیه می توانند برای برکناری اسد و نابودی داعش راه حلی بیابند؟

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت "دیلی بیست" در گزارشی نوشت: دو روز پس از حملات تروریستی پاریس، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – در ترکیه دیدار کردند. تصاویر منتشر شده از روسای جمهور روسیه و آمریکا در هتلی واقع در ترکیه، از اهمیت اتحاد مسکو و واشینگتن برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر می دهد. حال پرسشی که در اینجا مطرح می شود اینست که آیا اوباما و پوتین به درخواست ها مبنی بر ایجاد اتحادی برای نابودی داعش پاسخ مثبت خواهند داد؟ فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – سه شنبه به واشینگتن می رود و با اوباما دیدار می کند. وی پس از آن عازم مسکو می شود تا با پوتین ملاقات کند. جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا – در حین حضور در مذاکرات صلح سوریه در وین، از خوش بینی ها نسبت به آتش بس در سوریه خبر داد. 

در این گزارش آمده است: آتش بس در سوریه به معنای انعقاد صلح میان رژیم اسد و معارضان سوری است. در مذاکرات صلح روسیه، داعش محور گفتگوها نخواهد بود. هر چند، آتش بس در سوریه به معنای به وجود آمدن اتحادی مستحکم برای نابودی این گروه تروریستی است.
نگارنده گزارش مدعی است: انفجار هواپیمای روسی در صحرای سینا می تواند سیاست روسیه را در سوریه تغییر دهد و باعث شود مسکو به جای مبارزه با معارضان سوری، حملات خود را بر روی داعش متمرکز کند.

در این گزارش با استناد به تحلیل کارشناسان سیاسی آمده است: تنها راه شکست داعش در سوریه، صلح اسد و معارضان سوری است. کارشناسان سیاسی از اصلاح "انتقال توافقی" در مذاکرات صلح سوریه سخن به میان آورده اند. انتظار می رود در فرایند انتقال توافقی، رهبر جدیدی برای حکومت سوریه انتخاب شود و اسد نقشی فرمایشی و افتخاری یابد. در این فرایند، رژیم سوریه تغییر نمی کند و فقط جابه جایی مقامات را در بالاترین سطح حکومت خواهیم داشت. رژیم سوریه متعهد می شود از بمباران غیر نظامیان اجتناب کند و معارضان سوری نیز از اقدامات افراطی دست خواهند کشید. در این میان روسیه نقش مهمی را ایفا می کند. اگر مسکو به حصول این توافق کمک نکند، مذاکرات صلح سوریه همچون مذاکرات پیشین در سال 2013 و 2014 (92 و 93) شکست خواهد خورد. 

نگارنده گزارش با طرح ادعاهایی می افزاید: پیش از حملات تروریستی پاریس، روسیه با تاکید بر بمباران مواضع داعش سعی داشت خود را در خط مقدم مبارزه با این گروه تروریستی نشان دهد. این در شرایطی است که مسکو در حال بمباران مواضع معارضان سوری است. روسیه درواقع برای نخستین بار اوایل هفته گذشته مواضع داعش را بمباران کرد. آن هم پس از آنکه محرز شد سقوط هواپیمای روسی در نتیجه یک بمب گذاری تروریستی به وقوع پیوست. 

نگارنده گزارش اینطور نتیجه گیری می کند: جنگ جهانی دوم زمانی پایان یافت که تمامی طرف ها توافق کردند هیتلر مشکل اصلی است. اگر روسیه و آمریکا در خصوص اسد توافق کنند و بر شکست داعش تمرکز داشته باشند، تهدید کنونی جهان یعنی داعش نیز از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
اوباما و پوتین ،نع،نمتونن ، اما اوباما با ایران میتونه!.
آخرین اخبار