ادعای محمود عباس: با طرح الحاق 1000 کیلومتر از اراضی سینا به غزه مخالفت کردیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد وی با طرح الحاق 1000 کیلومتر از سرزمین های سینا به نوار غزه در زمان مرسی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد وی با طرحی صهیونیستی برای الحاق 1000 کیلومتر از سرزمین های سینا به نوار غزه در زمان "محمد مرسی،" رئیس جمهور سابق مصر مخالفت کرده است.

عباس شب گذشته در دیدار با رسانه های مصری در اقامتگاه خود در قاهره مدعی شد "پروژه سینا "برای الحاق 1000 کیلومتر از سرزمین های سینا به نوار غزه به منظور آغاز گفتگوها میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در زمان مرسی مطرح بود؛ اما وی با آن مخالفت کرده است. وی گفت: ما حتی یک سانتیمتر از اراضی مصر را قبول نخواهیم کرد.

محمود عباس در ادامه افزود: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر که آن زمان سمت وزارت دفاع را برعهده داشت، قانونی را در این خصوص ابلاغ کرد که سرزمین های سینا جز امنیت ملی کشور بوده و این طرح را متوقف کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه گفتگوها همچنان میان حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص این طرح جریان دارد، مدعی شد: مذاکرات مستقیمی میان حماس و رژیم صهیونیستی در این خصوص انجام شده است. وی همچنین گفت مذاکراتی غیر مستقیمی با هدایت تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس در این باره انجام شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار