در همایش استان‌داران؛

رحمانی‎فضلی: تغییر استانداران برای بهتر شدن مدیریت مجموعه طبیعی است

وزیر کشور درباره تغییر استان‌دار کرمانشاه گفت: طبیعی است برای بهتر مدیریت شدن یک مجموعه تغییراتی صورت گیرد.

وزیر کشور: واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌هابه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش استانداران کشور که در روز دوشنبه سی شهریور در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به مباحث مطرح شده در این همایش اظهار داشت: مقرر شد برخی از اهتیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها واگذار شود و در جهت موضوع عدم تمرکز و واگذاری اختیارات به استان‌داران کارگروهی در یکی از مناطق استان‌ها تشکیل شود.

وی افزود: در یکی از مناطق استان‌های ما مصوبه‌ای به دولت ارائه شد و پس از طی مسیر قانونی در دولت تصویب شد و در این راستا کارگروهی مرکب از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشور تشکیل شد.

رحمانی فضلی با ابراز امیدواری از اینکه حوزه‌های اجرایی بتوانند وظایف خود را به درستی انجام بدهند تصریح کرد: برخی از اختیارات به استان‌ها واگذار شد تا فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا کوتاه شده و سپس بتوان تصمیم‌گیری های درست را اجرایی کرد و در این راستا استان‌ها بتوانند بهتر از ظرفیتشان استفاده کنند.
وزیر کشور درباره جلسه  ماهانه با استان‌داران کشور نیز تصریح کرد: این جلسات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و برخی موضوعاتی که به تقاضای وزرا و دستگاه‌های اجرایی برمی گردد در دستور کار قرار می‌گیرد که در این جلسه موضوع اشتغال بعنوان مسئله مهمی که ماه‌ها وزارت کار، صنایع و کشاورزی با وزارت کشور درباره‌اش جلساتی داشتند معطوف بود.

وی اضافه کرد: به دنبال این جلسات ما در تلاشیم تا بتوانیم در حوزه اشتغال‌های کوچک و زودبازده در استان‌ها برنامه‌ای موثر و منسجم را اجرا کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم این جلسات به نتیجه مشخصی برسد و لازم است این جلسات ماه‌ها برگزار شود تا استان‌داران توجیه شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به فضای اجتماعی کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است این موضوع از جمله مواردی بود که اکثریت اعضای جلسه در آن تاکید کردند تا در فضایی توام با آرامش، امنیت‌ و رضایت‌مندی مناسب از سوی مردم خودمان را برای برگزاری انتخابات آماده کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه  در  حال حاضر مرحله جدیدی از زمان‌بندی انتخابات را نداریم تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی مقدمات دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بخصوص شورای نگهبان هستیم،‌مسیر خوب پیش می‌رود و مشکل خاصی در راستای انتخابات نداریم.

وزیر کشور درباره تغییر استان‌دار کرمانشاه نیز اظهار داشت: طبیعی است برای بهتر مدیریت شدن یک مجموعه تغییراتی صورت گیرد و جابجایی اگر در یک حوزه موثر باشد آن را انجام خواهیم داد.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از زحمات استان‌دار پیشین کرمانشاه اظهار داشت: رازانی استان‌دار جدید کرمانشاه تجربه بسیاری در چندین استان داشته و باید برنامه‌های منسجم و موثری را برای هر چه بهتر اداره شدن استان کرمانشاه پیاده کنند. ما در هر زمانی که احساس کنیم تغییری به نفع مردم و یا دولت است در هر زمانی انجام خواهیم داد.

وزیر کشور در پایان درباره تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان خاطر نشان کرد: ما همواره جلساتی با شورای نگهبان داشتیم و همواره کارشناسان ما با شورای نگهبان در ارتباطند و با کمترین اختلاف نظر موضوعات مشترک را با خود پیش‌خواهیم برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار