آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: برخی می‌گفتند توافق محال است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از ابتدای مذاکرات هسته‌ای همه می‌گفتند یک غول در مقابل ماست، چطور آنها را قانع کنیم؟ اما چند مرد رفتند و آنها را قانع کردند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع فارغ التحصیلان خارج از کشور  اظهارداشت: از ابتدا در مذاکرات هسته‌ای که تیممان رفته بودند با 6 قدرت یعنی 1+5 یعنی قدرت‌های دارای حق وتو دنیا مذاکره کنند، همه می‌گفتند یک غول در مقابل ماست. چطور آنها را قانع کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: می‌گفتند یک غول هایی در مقابل ماست، چطور می‌خواهیم اینها را قانع کنیم. آنها هم اطلاع و هم قدرت دارند، خیلی چیزها دستشان است که دست ما نیست. اما شاهد بودیم که ایرانی‌ها با چند مرد رفتند، مذاکره و آنها را قانع کردند. البته که بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم می‌کنند و عیب‌هایی می‌گیرند که هیچ کدام درست نیست.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد درگیری کنگره آمریکا که بحث‌های دولت و جمهوری‌خواهان است هستیم، افزود: این درگیری به خاطرآن است که می‌خواهند همدیگر را تخطئه کنند، گریزی هم به ایران زده می‌شود. ناچارند هر دو طرف باید از ایران تعریف کنند.

رئیس تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: جمهوری خواهان در بحث‌هایشان می‌گویند: ایران سر شما را کلاه گذاشت، خوب است اگر ایران این همه قدرت دارد که سر 6 تیم نیرومند را با همه اطلاعاتش کلاه بگذارد! ما کلاه نگذاشتیم. البته توانستیم خوب از حقامان دفاع کنیم. آنها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: آن طرفی‌ها برای اینکه باز طرف مقابل را بزنند، می‌گویند ایران که جای ساده ای نبود، ایران نیرومند بود ایران اصلا هسته‌ای شده بود. هر چه می‌خواست به دستش آمده بود. بعد هم بمب هسته‌ای اش را منفجر می‌کند. شما اگر تعطیل بکنید و برگردید به گذشته، ایران را این جوری معرفی می کردند!.

رئیس تشخیص مصلحت نظام ایران را کشوری قوی برشمرد که مردمان خوبی دارد و تصریح کرد: اوباما به کشورهای عربی که درخواست کمک می‌کردند و از ایران می‌ترسیدند و نگران بودند می‌گفت، آخر شما 10 برابر ایران بودجه نظامی دارید ، بازهم از ایران می‌ترسید؟. چه جوری هستید شما. خودتان داخل خودتان مشکل دارید.

رئیس تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون اسراییل گرفتار شده است، همین که لیبرمن وزیر تندخوی اسراییل به نتانیاهو گفته مثل سگ وق وق می کند ولی نمی‌گیرد!، یعنی اینها خودشان افتاده اند به جان هم و ما هم دراین بین رسیدیم به جایی که می‌خواستیم برسیم؛ انصافا خوب رسیدیم.

وی اظهار کرد: حال دیگر تلاش می شود بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم کنند، عیب‌هایی می گیرند که هیچ یک درست نیست البته این را رئیس جمهوری به طور صریح گفت که بالاخره مذاکره بده و بستان است اگر طرف ببیند که چیزی گیرش نمی‌آید که نمی‌آید مذاکره بکند؟

وی ادامه داد: چرا دوسال وقت می گذارند؟ چرا وزیر خارجه لنگ آمریکا می آید  10-15 روز می ماند آنجا شب و روزش را مصرف می کند برای اینکه به نتیجه برسد.خوب حتما آنها هم اهدافی دارند، این طرف هم همین طور.بالاخره دو طرف باید آنجایی که حق طرف است به آنها داد. بله ما یک چیزی باید به آنها بدهیم و آن این بود که آنها خاطر جمع شوند که ما بطرف بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم برویم این باید اطمینان داده می‌شد .

رئیس تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: این حرف مهمی است که آنها می گفتند بالاخره شما امضاء کردید به طرف بمب هسته‌ای نباید بروید. ما هم پذیرفتیم رهبر ما هم گفت حرام می‌دانیم و نمی‌خواهیم به طرف بمب هسته‌ای برویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاج اسمال
۲۳:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
درود بر رفسنجانی
Iran (Islamic Republic of)
منگوله
۲۳:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
یعنی فقط همین که گفتیم ما بمب اتم نمی سازیم قانع شدند؟ اتفاقا ماهم همین میگیم، اون وزیرخارجه لنگ امریکا برای چی باعصا و دردپا بازهم اومد ومذاکره کردند؟ یعنی ما فقط"یک چیزی" به اونها دادیم؟ اگه اینطورکه اقای هاشمی فرمودند باشه، که خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
اقای محترم ما خیلی چیزا ازدست دادیم
آخرین اخبار