باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد /

جایگزین مسابقات مازراتی چه خواهد شد

از طرف مسئولان دستگاه قضایی توقف مسابقات جایزه دار اپراتورهای تلفن همراه صادر شده است.


احتمالا برای شما هم پیش امده در هنگام انجام کاری مهم صدای پیامکی از تلفن همراهتان بلند می شود وباتوجه به اینکه این روزها به این تکنولوژی عادت کرده ایم ناخواسته به سمت تلفن همراه خود می رویم اما با پیامک های تبلیغاتی مواجه می شویم که چند سالی است میهمان ناخوانده تلفن های همراه ما شده است.

صرف نظر از اینکه این پیامک ها هم از شرکت های مختلف با معنا ومفهوم متفاوت برایمان ارسال می شوند،اپراتورهای تلفن همراه نیز با ارسال پیامک های ارزش افزوده وگذاشتن جوایزبرای آنها مشترکان را خواسته وناخواسته وسوسه شرکت در این مسابقات می کنند.

*شما برنده مازراتی شده اید!

مشترکان اپراتورها حتی بدون آنکه بدانند به جوایز این مسابقات که اغلب آنها سکه ،بنز مرسدس ومازراتی و... است می رسند یا خیر ، در آن شرکت می کنند شاید اغلب افراد رسیدن به این هدف را در آرزوی خود بدانند وسعی می کنند لااقل باشرکت در این مسابقات شانس خود را امتحان کنند.

اما گویا چند وقتی است مسئولان قضایی دستور توقف مسابقات جایزه دار اپراتور های تلفن همراه را صادر کرده اند تا بدین صورت ، شبهات شرعی وقانونی آن مشخص شود.

سوهانیان مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول در این خصوص می گوید : دستور توقف ارائه جوایز در حالی صادر شده که در سال‌های قبل، مجوزهای لازم برای برگزاری این مسابقات از مراجع قانونی اخذ شده بود و مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز احکام شرعی این مسابقات را طی استفتائاتی جویا شده است که درنهایت با در نظر گرفتن عدم ایراد قانونی و شرعی مجوز برگزاری مسابقات و اعطای جایزه به اپراتورها داده شده بود.

وی می افزاید: در نتیجه دستور قضایی برای توقف مسابقات و جوایز، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده موبایلی (VAS) متحمل خسارت شده‌اند؛ زیرا برخی شرکت‌ها سرویس‌ها و مسابقاتی را طراحی کردند که به محض شروع نخستین اقدامات برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ، دستور منع برگزاری مسابقات صادر شد و تعهدات اعطای جوایزی برای شرکت باقی مانده است که باید جوایز متعهد شده حتی بدون کسب درآمد از سرویس بپردازند.

گفتنی است با توجه به پیگیری های انجام شده از میان اپراتور های مختلف تلفن همراه ظاهرا تاکنون اپراتور اول تلفن همراه دستور قضایی برای توقف برگزاری مسابقات و جوایز را اجرا نموده است وحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این موضوع تا چه اندازه اجرایی می شود و آیاچیزی را جایگزین جایزه های میلیاردی خود می کند.

گزارش : هنگامه فروغی

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار