3586 نفر در زندان‌های بحرین شکنجه شده‌اند

انجمن حمایت از حقوق بشر بحرین اعلام کرد 3586 زندانی این کشور دست‌کم یک بار شکنجه شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ "یوسف ربیع،" رئیس انجمن غیر دولتی حمایت از حقوق بشر بحرین، اعلام کرد تاکنون 3 هزار و 586 نفر در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه شکنجه شده‌اند. فقدان بازرس در زندان‌ها و یا محاکمه عوامل شکنجه‌گر موجب گسترش این رفتارهای خشونت‌آمیز شده است بطوریکه دست‌کم 20 زندانی در این کشور بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.

"یوسف ربیع" در این باره گفت: از سازمان ملل متحد می‌خواهیم در راستای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با افزایش تعداد قربانیان شکنجه، بازرسانی را به بحرین اعزام کند تا از اوضاع زندان‌های این کشور آگاهی کسب کنند. چگونگی بازپرسی‌ها، رفتار با زندانیان و مجازات‌های درنظر گرفته شده برای آنها باید طبق قوانین بین‌الملل باشد.

در همین راستا قرار است "خوان مندز،" مامور تحقیق ارشد سازمان ملل در زمینه استفاده از شکنجه، به بحرین سفر کند تا علاوه بر بازدید از تجهیزات زندان‌های این کشور، اقداماتی لازم در زمینه حمایت از حقوق زندانیان انجام دهد.

بحرین از اواسط فوریه 2011 (اواخر بهمن 89) شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه بود. بسیاری از شیعیان معترض به سیاست‌های دولت مرکزی دستگیر و روانه زندان شدند. اغلب شکنجه‌ها درمورد همین معترضان دولتی اعمال می‌شود. همچنین تعدادی از چهره‌های مذهبی و حامیان حقوق بشر بحرین نیز بدون انجام محاکمه در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار