اصفهان؛

فعالیت 1400 پایگاه تابستانه اوقات فراغت دانش آموزی در اصفهان

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: یک هزار و 400 پایگاه تابستانه اوقات فراغت در سطح استان فعال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمد اسماعیل زادهبیان کرد: ستاد اوقات فراغت همه ساله در آستانه فصل تابستان تشکیل می شود؛ امسال کار ستاد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

رییس اداره فرهنگی وهنری آموزش و پرورش استان اصفهانافزود: دانش آموزان در چند عرصه شامل ورزش و تفریح و سرگرمی، فرهنگ و هنر، آموزش های نظری و فنی حرفه ای، کارآفرینی و اشتغال زایی، بهداشت و سلامت، محیط زیست و منابع طبیعی، منابع عمرانی و آبادانی می توانند فعالیت کنند و مهارت ببینند.

وی عنوان کرد: یک هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت را در کانون های فرهنگی تربیتی، پژوهش سراهای دانش آموزی، دارالقرآن ها، سالن ها و ورزشگاه های وابسته به آموزش و پرورش، کتابخانه ها و اردوگاه ها و بعضی مدارس برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح استان فعال می شود.

رییس اداره فرهنگی وهنری آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به دستورالعملی که از از ستاد اوقات فراغت استان ارسال شده است مسوولیت کارگروه آموزشی و تربیتی ستاد به عهده آموزش و پرورش است البته 20 دستگاه دیگر در این کارگروه عضو هستند.

اسماعیل زاده بیان کرد: در سال جاری سعی شده است از ظرفیت دستگاه های دیگر هم در بحث اوقات فراغت دانش آموزان استفاده خواهد شد به همین دلیل هماهنگی و جلساتی را نیروی انتظامی و هلال احمر داشته ایم تا نیروهای متخصص و کارشناسانان در مباحث آسیب های اجتماعی، پلیس فتا و آموزش های راهنمایی و رانندگی و صلح و دوستی و امور امداد و نجات را برای دانش آموزان در کارگاه های آموزشی برگزار کنند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به تاکیدات مجلس شورای اسلامی در بحث مهارت آموزی دانش آموزان و همچنین تاکید استاندار استان با شعار "هر دانش آموز اصفهان یک مهارت" در همین راستا تعاملاتی را با فنی و حرفه ای داشته ایم تا بتوانیم دوره های لازم را با کارشناسان فنی و حرفه ای برگزار کنیم.

قابل ذکر است دستگاه های صداو سیمای مرکز اصفهان، دفتر امور زنان و خانواده استانداری، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، بنیاد نخبگان استان اصفهان، زندان های استان، هلال احمر استان اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان ،دانشگاه پیام نور اصفهان، دانشگاه آزاد خوراسگان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،جهاد کشاورزی استان اصفهان ،اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، تبلیغات اسلامی استان اصفهان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان وفرماندار شهرستان اصفهان عضو کارگروه اوقات آموزشی و تربیت هستند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: پرورش ، تابستان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.