اصفهان؛

کتابخانه های عمومی،مکانی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است

رییس کتابخانه شهید علی طاهری بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی با داشتن ویژگی های خاص تربیتی و ایجاد آرامش روانی مناسب ترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،مینا جلوان رییس کتابخانه شهید علی طاهری بیان کرد: هدف كتابخانه هاي عمومي، اشاعه اطلاعات و فرهنگ در ابعاد هر چه وسيعتر و براي همه است.

مینا جلوانبا اشاره به اینکه كتابخانه هاي عمومي در فرهنگ سازي و گسترش فرهنگ مطالعه و رشد و توسعه انساني بسیار اهمیت دارد، گفت: باید فضای کتابخانه هابا شور و نشاط همراه با ایجاد رغبت و علاقمندی در بین جوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً فضاسازی مناسب در جذب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه کودکان و نوجوانان مفید و مؤثر خواهد بود، عنوان کرد:کتابخانه‌های عمومی با داشتن ویژگی های خاص تربیتی و ایجاد آرامش روانی مناسب ترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است.

کتابخانه شهید علی طاهری بیش از 15 هزار جلد کتاب دارد

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه شهید طاهری بیش از 15 هزار جلد کتاب وجود دارد، بیان کرد: در این مرکز سعی کردیم برای جذب مخاطبان بیشتر و اینکه مخاطبان با فضای کتابخانه و کتاب انس بگیرند، فضایی آرام و جذاب با دسترسی مناسب به کتابها فراهم کنیم.

مینا جلوان در ادامه با اشاره به اضافه شدن بخش نشریات گفت: در این مرکز به دلیل ظرفیت بالایی که دارد سعی کردیم بر شرایط عضو گیری را آسان تر کنیم مانند اینکه عضو گیری از خیابان های خارج از محدوده را هم خواهیم داشت.

رییس کتابخانه شهید علی طاهری افزود: این مرکز دو سالن مطالعه مجزا برای خانمها و آقایان با ظرفیت بیش از 300 نفر با فضایی مناسب و آرام را در اختیار علاقه مندان قرار داده است که در حال حاضر این کتابخانه حدود 700 نفر عضوگیری علاقه مندان استفاده از سالن مطالع را داشته است.

طرح کتاب، مادر، کودک راهنمای مناسب برای زنان باردار است

وی بیان کرد: در کتابخانه طرح "کتاب، مادر، کودک" در حال اجراست این طرح با هدف ارائه مطالب آموزشی به زنان قبل از دوره باردار، حین و بعد از بارداریاست که مدت امانت هم طولانی در نظر گرفته می شود تا زنان فرصت کافی برای مطالعه داشته باشند.

مینا جلوان تصریح کرد: برای این طرح 5 بسته آماده شده است بسته یک برای زمان قبل از بارداری شامل 2 کتاب، یک حلقه سی دی و یک کتاب هدیه است، بسته دوم شامل 2 کتاب و یک کتاب هدیه با محتویات 3 ماه اول بارداری، بسته سوم و چهارم شامل 4 کتاب و یک کتاب هدیه و بسته پنجم شامل کتاب و یک کتاب هدیه است.

علاقه مندان برای استفاده از امکانات این مرکز می توانند به خیابان حکیم نظامی، خیابان حسین آباد، جنب مسجد اعظم کتابخانه شهید علی طاهری مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36293922 تماس حاصل نمایند. 


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.