با برپایی تورهای علمی آموزشی انجام می شود:

آشنایی شهروندان منطقه 20 با تنوع های زیستی شهر تهران

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از اجرای ده ها ویژه برنامه زیست محیطی به مناسبت هفته محیط زیست در این منطقه جنوبی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: به منظور حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار شهروندان از زیست گاه های پیرامون شهر تهران، تورهای یک روزه علمی آموزشی به دشت های لار، لالون، تنگه سپهسالار و آبشار رندان برای شهروندان این منطقه جنوبی تدارک دیده شده است.

شیرازی اجرای تورهای یک روزه از مناطق دارای تنوع زیستی را یکی از ده ها برنامه پیش بینی شده هفته محیط زیست در منطقه 20 برشمرد و افزود: شهروندان با اجرای این تورهای آموزشی با تنوع زیستی گیاهی، جانوری و محیطی آشنا می شوند و با مشاوره متخصصان امر به جمع آوری گیاهان دارویی اقدام خواهند کرد.

وی به برگزاری جشنواره غذا و دمنوش های گیاهی برای شرکت کنندگان در تورهای تنوع زیستی همزمان با هفته محیط زیست نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری 14 کارگاه و همایش محیط زیستی با عناوین چگونگی حفاظت از طبیعت، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و کاهش تولید و تفکیک پسماند از دیگر فعالیت های مناسبتی مدیریت شهری در محله های 20 گانه منطقه 20 است که از 15 خرداد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه اجرای برنامه های زیست محیطی از اولویت های مستمر مدیریت شهری در دو سال اخیر بوده است افزود: اجرای مسابقه های دوچرخه سواری و پیاده روی و توزیع کیسه های تجزیه پذیر در بین شهروندان نیز از دیگر برنامه های هفته محیط زیست است که با مشارکت شهروندان این منطقه انجام می شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار