در مراسم گرامیداشت مقام آیت‌الله بهجت؛

سیدحسن نصرالله: انقلاب اسلامی ایران چشم‌اندازهای جدیدی پیش روی مسلمانان جهان گشود

سیدحسن نصرالله در مراسمی به مناسبت گرامیداشت مقام آیت‌الله بهجت در بیروت اعلام کرد، انقلاب اسلامی ایران چشم‌اندازهای جدیدی پیش روی مسلمانان جهان گشود.

آغاز سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت گرامیداشت مقام آیت الله بهجت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت گرامیداشت مقام آیت‌الله بهجت در بیروت آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان خاطر نشان کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری فقیه عارف یعنی امام خمینی (ره)، پیش روی مسلمانان به ویژه جوانان عوالم جدید و چشم اندازهای جدیدی گشوده شد که در گذشته شناخته شده نبود. عرفان و سیر و سلوک و اهتمام شدید به ابعاد روحی و معنوی و اخلاقی از جمله آنهاست. این موضوع در گذشته به دایره مشخصی و احیانا به حوزه های دینی و برخی خواص محدود می شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک امر عمومی تبدیل شد و با اشتیاق مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

سید حسن نصرالله گفت: شخصی چون من نمی‌تواند درباره آیت الله العظمی بهجت سخن بگوید زیرا جایگاه او در میان ما به سان موقعیت محور آسیاب است که بدون آن سنگ آسیاب نمی چرخد. سیل علم و دانش از او در جریان است و پرنده به اوج بلندای آن نمی رسد. با وجود این، تمایل دارم در این فرصت بسیار اندک درباره مکتب و شیوه ایشان به علت نیازمان به او سخن بگویم.

وی درباره آیت الله بهجت تاکید کرد: ایشان دارای ویژگی های بسیار حائز اهمیتی مانند اصالت اسلامی بود. هیچ فکر و عبارت ناخالص در کتاب های و بیانات او وجود ندارد. هر چه که هست برگرفته از قرآن و سنت رسول الله (ص) و اهل بیت عصمت (ع) است. شفافیت، عدم پیچیدگی و سهولت برای خواص و عوام از ویژگی های مکتب ایشان است. عموم مردم مانند جوانان، بزرگ و کوچک ارشادهای ایشان را درک می کنند و می توانند بر اساس آن عمل کنند. ایجاز یکی دیگر از ویژگی های (آثار) ایشان است. ایشان سخنرانی های طولانی و پیچیده نداشت. با کلمات ساده و اندک مفاهیم بزرگی را عرضه می کرد. درباره هر چیزی مانند سیر و سلوک به چند کلمه بسنده می کرد. مانند این جمله «ترک المعصیه فی الاعتقاد و العمل.» (ترک گناه در اعتقاد و عمل) درباره نتایج آیات کریمه و احادیث شریفه و مواضع علماء در یک جمله اشاره می کرد. در شیوه ایشان احساس می شد که برای رساندن انسان به خداوند تلاش می کرد و مهم عمل انسان با صدق و اخلاص است. لازم است این شخصیت خدایی و استثنائی را به علت نیاز خودمان و نیاز مردم، بشناسیم و به همه بشناسانیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۳:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
زنده باد سید حسن نصرالله،،زنده باد سید حسن نصرالله،زنده باد سید حسن نصرالله،زنده باد سید حسن نصرالله...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
سلام بر سید حسن نصرالله و یاران حزب الله او که اعتبار و آبرو و شرف و حیثیت امت عربی هستند . خدا پشت و پناهشان باشد .
آخرین اخبار