تخریب باغات عمده‌ترین معضل شهرستان‌های ملارد و شهریار

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های زیست محیطی در شهرستان‌های شهریار و ملارد مشمول تخریب باغات در این مناطق می‌شود که درصورت استمرار آن، عوارض و تبعات نامطلوبی برای استان و حتی کشور در پی خواهد داشت.

عزیز عبدل‌زاده، رئیس اداره محیط زیست شهرستانهای شهریار و ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به بافت طبیعی و منطقه‌ای شهرستانهای ملارد وشهریار اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های عرصه محیط زیست در شهرستان‌های ملارد و شهریار مربوط به تخریب باغات و اراضی کشاورزی و برخی تغییر کاربری‌ها می‌شود. 

وی در ادامه افزود: مجموعه اداره محیط زیست تا جایی که قادر بوده از این نارسایی جلوگیری کرده و غالبا مجوزی نیز برای تغییر کاربری‌های غیر مجاز صادر نمی‌شود، اما دست یافتن به توفیقات هرچه مطلوب‌تر با همیاری مسئولانه تمامی شهروندان و دستگاه‌های ذیربط این مناطق محقق می‌شود. 

عبدل‌زاده در پایان گفت: غالبا عوارض ناخوشایند و منفی زیست محیطی معطوف و منحصر به منطقه‌ای خاص نمی‌شود و در صورت ظهور و بروز آن، دامنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرند که این امر مؤید ضرورت توجه ویژه به عرصه‌های زیست محیطی است که هزینه‌ غفلت از آن به خطر افتادن سلامت جسم و روح و روان جامعه خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار