کرمان؛

آموزش در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:یکی از ابعاد مورد توجه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از حوادث احتمالی و بروز جرایم از طریق ارایه آموزش ها و هشدارهای لازم به گروه های مختلف است .

آموزش در پیشگیری از وقوع جرم موثر استبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،حمید خالقی افزود : موضوعات سرقت ، طلاق و آدم ربایی برنامه های پیشنهادی ازسوی دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال 94 است .

وی افزود:در این راستا در سال گذشته 9 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوعات آسیب های حوزه مختلف برگزار شد .

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان خاطرنشان کرد : این شورا با تشکیل کارگروه های تخصصی پیشگیری اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری وضعی و انتظامی، پیشگیری حقوقی و قضایی و ارتقا مشارکت های مردمی و نیز با تشکیل شورای علمی و پژوهشی با 84 مصوبه در سال 1393 توانسته است کاهش چشمگیری در کاهش طلاق و تصادفات و سرقت خصوصا در حوزه شهرستان کرمان داشته باشد.

حمید خالقی تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور دستگاه های مختلف را یکی از موثر ترین اقدامات در راستای شناسایی زمینه های وقوع جرایم و ارائه راهکار برای مقابله با آنها دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن بیان این مطلب که با سازماندهی هر چه بهتر این برنامه ها و ایجاد وحدت رویه، می توان اثرگذاری آنها را افزایش داد گفت: در استان کرمان باید با توجه به شرایط خاص موجود از جمله گستردگی آن در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تلاش شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در کشور و استان کرمان، اظهار داشت: این شورا می تواند با بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه های حوزه پیشگیری از وقوع جرم تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تصمیمات و سیاست های شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان، ارزیابی طرح ها و برنامه های استانی و شهرستانی پیشگیری از وقوع جرم و فراهم کردن امکانات و بسترهای لازم برای اجرای آنها و به کارگیری و جلب مشارکت نهادهای غیر دولتی و مردمی در اجرای طرح ها و برنامه های پیشگیری از وقوع جرم از دیگر وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم است.


انتهای پیام / ا

برچسب ها: آموزش ، پیشگیری ، جرم ، موثر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.