در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

هم نوا شدن تار و سه تار با سازهای جهانی

بهنام هانی آهنگ‌ساز از رونمایی آلبوم «رنگ» خبر داد.

بهنام هانی آهنگ‌ساز آلبوم رنگ در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه این آلبوم تجربه جدیدی در عرصه موسیقی کشور است گفت: سعی کردیم قابلیت سازهای تار و سه‌تار را که یکی از آلات موسیقی سنتی ایران محسوب می‌شود نشان دهیم.

وی گفت: برای ساخت این آلبوم بی‌کلام ماه‌ها وقت صرف شده و تیم سازنده از دانش‌آموخته‌های عرصه موسیقی هستند که هم آشنایی به موسیقی ایران دارند و هم موسیقی خارجی.

وی اضافه کرد: در کل آلبوم تار و سه تار به عنوان ساز شاخص در نظر گرفته شده که در حقیقت سازهای جهانی با این دو ساز هماهنگ شدند.

هانی با اشاره به سختی‌ تولید آلبوم بی‌کلام و خاص در ایران گفت: متأسفانه از این نوع آثار حمایت نمی‌شود و همه هزینه‌های تولید آن بر عهده گروه بوده و به خاطر اینکه یک موسیقی پاپیولار نیست هیچ اسپانسری به این موسیقی نزدیک نمی‌شود.

این موسیقی‌دان گفت: از زمانی که مجوز این آلبوم صادر شده می‌خواهیم یک کنسرت برگزار کنیم که متأسفانه در این زمینه هم با مشکل روبرو هستیم چون مسئله مالی در برگزاری کنسرت حرف اول را می‌زند و سالها نگران برگشت سرمایه هستند اما باید گفت پس جایگاه این نوع موسیقی که با نگاه  هنری ساخته شده کجاست؟

وی با اشاره به ذائقه شنیداری مردم گفت: نمی‌توان گفت موسیقی‌ای که ما تولید کردیم بدون مخاطب است ولی شاید مخاطب آن کمتر از موسیقی پاپ باشد ولی باید اجازه داد که این نوع موسیقی عر‌ض‌اندام کند که در این صورت رفته رفته جایگاه مشخصی در بین مردم خواهد یافت.

وی ادامه داد: آنچه ما تولید کردیم یک موسیقی جهانی است که می تواند در هر کجای دنیا عرضه شود و این در شناخت فرهنگ کشورمان هم می‌تواند نقش داشته باشد.

هانی افزود: هنرمندانی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند و دست به تولید آثاری می‌زنند و دغدغه برگشت سرمایه دارند شاید بیشتر مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و یا حداقل در مراحل اداری برای برگزاری کنسرت یا ارائه آلبوم به کار آنها نگاه ویژه‌ای شود تا امیدوار شوند و همچنان به تولید اثر ادامه دهند.

گفتنی است آلبوم رنگ اثری از بهنام هانی شب گذشته با حضور هنرمندان عرصه موسیقی در کتاب‌فروشی شمس رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار