مدیر موزه حیات وحش ایران- دارآباد در منطقه یک خبر داد:

افتتاح نخستین موزه گیاه شناسی ایران در محل موزه دارآباد

مدیر موزه حیات وحش ایران دارآباد در منطقه یک گفت: اولین موزه گیاه شناسی ایران در محل موزه دارآباد در سال 94 افتتاح می‌شود.

مجید نواییان مدیر موزه حیات وحش ایران دارآباد در منطقه یک در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افتتاح اولین موزه گیاه شناسی ایران در محل موزه دارآباد در منطقه یک اظهار کرد: در این موزه حدود 680 گونه از نمونه‌های اندمیک (نمونه‌های شاخص مختص کشور ایران) برای نمایش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: ساخت نمونه‌های پستانداران بزرگ جثه آفریقایی مثل زرافه، گورخر آفریقایی و انواع پستانداران بزرگ آفریقایی انجام می‌شود.

نواییان تصریح کرد: از کارگاه تاکسیدرمی نوین برای اولین بار در ایران، در موزه دارآباد بهره برداری می‌شود که این کارگاه شامل بخش‌های تفکیک شده از جمله آموزش، پرندگان ،حشرات، دباغی و موارد دیگر است که متخصصان و کارآموزان در آن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اصطلاح تاکسیدرمی به حیوان مرده یا از متخلف گرفته شده یا وارد شده گفته می‌شود که بخش‌های فاسد شدن آن دور ریخته می‌شود و مو، پوست و شاخ ان که فاسد نمی‌شود مجددا تبدیل به نمونه واقعی حیوان می‌شود بعد از این مرحله، مرحله پوست کنی، چربی گیری، قالب سازی، حالت سازی و زیست گاهی انجام می‌شود که به طی چنین مراحل تاکسیدرمی می‌گویند.

وی گفت: در طرح استقبال از بهار در سال 94 هر روز در ایام تعطیلات از ساعت 8 صبح تا 8 شب از دوم تا 12 نوروز هر روز، موزه حیات وحش ایران دارآباد پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار