قائم مقام وزير نيرو :

‌80 درصد مناطق ايران خشک است

قائم مقام وزير نيرو گفت با بيان اينکه 80 درصد مناطق ايران با بحران خشکسالي مواجه است ، گفت :‌ براي مقابله با کم آبي علاوه بر برنامه ريزي به همکاري مصرف کنندگان نيز نياز داريم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ستار محمودي در حاشيه همايش مديران آبي وزارت نيرو با عنوان طرح احياء و تعادل بخشي منابع آب زير زميني افزود :‌ با روند بارش هاي سال آبي جاري که به حداقل رسيده است از هم اکنون بايد به فکر مديريت تامين آب تابستان آينده باشيم.

قائم مقام وزير نيرو با انتقاد از 80 تا 85 درصدي مصرف منابع آبي در ايران و مقايسه آن با ميانگين 40 درصدي جهان گفت :‌ براي دستيابي به پايداري منابع آبي علاوه بر کاهش استفاده از منابع به مجموعه اي از اقدامات براي کاهش برداشت نياز است.

محمودي ادامه داد :‌ شوراي عالي آب به دبيري وزارت نيرو چارچوب مشخصي را براي کنترل برداشت از منابع آبي تصويب کرده که تغيير شيوه آبياري و کمک به تبديل آبياري سنتي به روش هاي نوين از جمله اقدامات است.

قائم مقام وزير نيرو اضافه کرد :‌ نکته مهم آن است که آب صرفه جويي شده از تغيير شيوه آبياري نبايد براي توسعه کشت استفاده شود بلکه بايد براي جبران منابع زير زميني ذخيره شود.

محمودي گفت :‌ توسعه تصفيه پساب و فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه طبيعي از ديگر برنامه هاي در دستور کار است.

وي افزود : ‌در استفاده از پساب ها روند خوبي داريم و از 20 درصد در گذشته به 48 درصد افزايش يافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، خشک ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار