کارگردان شرفناز مطرح کرد

رد یا قبول یک فیلم و حاشیه‌سازی بعد از آن سنت شده است / من به مردم ایران خیانت نکردم

«حسن نجفی» گفت: وقتی فلیمساز را صدقه بگیر وغلام بار آوردید باید منتظر اتفاقات تلخ بعدی هم بود.

«حسن نجفی» کارگردان فیلم سینمایی «شرفناز» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اسم جشنواره مهم نیست مهم این است که اراده کردم، 5 سال دویدم و فیلمم را ساختم.

وی ادامه داد: در جشنواره آدم‌هایی باید در رأس کار باشند که به درستی افق‌های ما را ترسیم کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

نجفی، در خصوص نحوه انتخاب فیلم‌ها افزود: باید به نظر داوران احترام گذاشت و نباید با استفاده‌های تند به حاشیه جشنواره اضافه کرد.

این کارگردان بیان کرد: اینکه یک فیلم رد یا قبول شود و در پی آن حاشیه بوجود آید یک سنت شده است و این سنت به ضرر سینمای ما است.

نجفی، از عوامل رسانه و خبرنگاران و دست‌اندر کاران برگزار کننده جشنواره که برای سلایق مختلف برنامه تهیه و تنظیم می‌کنند تشکر کرد و گفت: در حوزه فرهنگ نظرات ما کمتر است و معضلات ما بیشتر؛ باید همه دست در دست هم به پیشرفت در زمینه فرهنگ کمک کنیم.

وی در خصوص موضوع و ساخت "شرفناز" گفت: من به مردم ایران خیانت نکردم و دغدغه و نگرانی‌های آنها را به صورت یک فیلم در آوردم و پیش دل خودم خجالت نمی‌کشم.

نجفی، در خصوص حال و هوای سینمای ایران بیان داشت: حال و هوای سینما می‌تواند بهتر باشد و اول باید در مسئولان ما این اتفاق رخ دهد که با اعتماد بیشتر به فیملسازان فضا داده و آنها را نقد کنند، چرا که فیلمساز چشم بیدار جامعه است و از این طریق می‌تواند به خودش هویت بدهد.

این کارگردان ادامه داد: وقتی فیلمساز را صدقه گیر و غلام بار آورده و هرگونه تفکر را از او گرفتید اتفاق بدی رخ می‌دهد و فیلمساز خرد شدن را در خودش می‌بیند.

نجفی، اظهار داشت: همه فیلم‌های ما سیاسی نیست و فکر می‌کنم با ظرفیت و توانائی‌هایی که در سینمای ما وجود دارد و رویکرد‌های سینمای جهان باید از این سینما استفاده لازم را برد، چون تمدن و ریشه‌های فرهنگی ما در آن نهفته است، پس چرا با این مقوله انفعالی برخورد می‌شود؟

وی خاطر نشان کرد: پیام من به جشنواره این است که به فیلم‌ها فرصت‌های مساوی بدهند تا خلاقیت‌ها شکوفا شود.

این کارگردان در پایان گفت: پیام فیلم من این است که فقر، همسایه دیوار به دیوار کفر است پس باید به معیشت مردم رسیدگی شود و پنجره آدم‌هایی که از کنار این فقر سوء استفاده می‌کنند مسدود شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار