دیابتی‌ها نباید قهوه بخورند!

مصرف چای و دم‌نوش‌ها به همراه میزان کمی قند و شکر سبب می‌شود تا میزان قند خون افراد بالا نرود.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف کافئین و قهوه به میزان بسیار کمی در کاهش قند خون افراد دیابتی تأثیر می‌گذارد. این میزان در حدود 2 تا 3 واحد است که در مقایسه با میزان قند خون دیابتی‌ها، رقم بالایی محسوب نمی‌شود. 
 
وی افزود: افراد دیابتی می‌توانند کافئین و قهوه را به صورت تفننی مصرف نمایند. همچنین مصرف نوشیدنی‌هایی همچون آب و دوغ سبب می‌شود تا میزان قند خون دیابتی‌ها افزایش پیدا نکند. 
 
این متخصص تغذیه با اشاره به نوشیدنی‌هایی که قند خون را بالا نمی‌برد، اظهار داشت: مصرف چای و دم‌نوش‌ها سبب می‌شود تا میزان قند خون افراد دیابتی بالا نرود. البته همراه با این نوشیدنی‌ها، قند و شکر به میزان کم استفاده شود. این میزان برای دیابتی‌ها 5 درصد کل کالری مورد نیاز آن‌ها است ودیابتی ها مصرف مواد کافئینی را باید به حداقل برسانند زیرا موجب افزایش ناگهانی قند خون می شود.
 
کیمیاگر بیان کرد: فرد دیابتی که روزانه به 2000 کالری برای انجام فعالیت‌های خود نیاز دارد، می‌تواند به میزان 100 کالری قند ساده استفاده نماید. این قند ساده مواد غذایی مختلفی چون آبمیوه،‌ نوشابه، قند و شکر را دربرمی‌گیرد. 
 
وی تصریح کرد: افراد دیابتی باید 20 تا 25 گرم قند و شکر در طول روز مصرف کنند. این میزان قند و شکر از طریق شیرینی، بیسکویت و کیک نیز علاوه بر دیگر قندهای ساده می‌تواند تأمین گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، قهوه ، بیماری ، درمان ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار