انعقاد قرارداد بیمه‌ی تکمیلی بیمارستان‌های خصوصی تا پایان هفته

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انعقاد قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی سطح تهران در هفته‌‌ی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نهمین جلسه شورای عالی بیمه که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های سطح تهران در هفته‌ی جاری منعقد می‌شود و پس از ابلاغ مصوب قرارداد بیمه تکمیلی 17 بیمارستان خصوصی اصلی تهران تا سه شنبه نهایی می‌شود.
 
وی افزود: همچنین در نشست امروز قرار شد نحوه تعیین سقف تعرفه‌ها و رقم ضریب k در بخش خصوصی و در استان‌ها با حضور نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده سازمان‌های بیمه‌گر پایه استان، نماینده بیمه‌های تکمیلی،‌ معاون برنامه‌ریزی استاندار، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان و نماینده بیمه‌ی مرکزی به عنوان نماینده بیمه‌های تکمیلی استان حداکثر ظرف مدت 2 هفته پس از ابلاغ تعیین شود.
 
وی ادامه داد: این ضرایب متناسب با شرایط استان‌ها و خواسته‌های بخش خصوصی دارد مشخص می‌شود در این راستا همچنین بیمه‌های تکمیلی هنوز قراردادی نبسته و بلاتکلیف بوده‌اند به طوری که هر حق بخش خصوصی اجحاف می‌شد که علی‌رغم این موضوع جامعه‌ی پزشکی با ما همکاری‌های لازم را داشت.
 
هاشمی افزود: بیمه‌های تعرفه‌ی سال 93 را از ابتدای سال تاکنون پرداخت نکرده است و مبنای تعرفه‌ها نیز مربوط به سال 92 بود. همچنین قراردادها نیز دیرهنگام منعقد می‌شد و بخش خصوصی در این خصوص متحمل ضرر و زیان می‌شد که با اصلاح مصوبه دولت از سال آینده این مشکل تغییر خواهد کرد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های اعلام شده در کتاب ارزش نسبی خدمات 3 ماه زمان برای اصلاح نیاز دارد و برخی کدهای اعلامی نیز دارای مشکل هستند که در جلسه بعدی شورای عالی بیمه که تا دو هفته ‌آینده برگزار می‌شود، تعرفه‌ها مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند.
 
هاشمی تاکید کرد: افزایش حقوق پرستاران نیز از اول آبان ماه اعمال خواهد شد،‌ اما ممکن است با تاخیر یک ماه تا یک ماه و نیم همراه باشد اما این امر از اول آبان ماه لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انعقاد ، بیمارستان ، ابلاغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار