التهاب مفصل شما را به پوکی استخوان مبتلا می‌کند

مبتلایان به التهاب مفصل که در سنین پایین به این بیماری مبتلا شده‌اند به دلیل استفاده زیاد از داروهایی مانند کورتون در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.

اسماعیل ابراهیمی، متخصص ارتوپد و فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد مبتلا به رماتیسم یا انواع التهاب‌های مفصلی به دلیل درمان‌هایی که انجام می‌دهند به پوکی استخوان مبتلا خواهند شد. 

وی افزود: افرادیکه به رماتیسم شدید مبتلا هستند به اجبار در دراز مدت از داروی کورتون استفاده می‌کنند. این دارو پوکی استخوان را در فرد ایجاد می‌کند، همچنین آرتروز‌ها بیشتر در سنین بالا و پس از یائسگی در خانم‌ها به وجود می‌آید. بروز این بیماری در این سنین با پوکی استخوان در فرد نیز همراه است. 

این ارتوپد و فیزیوتراپ با اشاره به التهاب‌های مفصلی در سنین پایین اظهار داشت: افرادیکه در سنین پایین به التهاب مفاصل دچار می‌شوند. داروهای عمومی مانند کورتون را برای درمان بیماری خود به کار می‌برند، این دارو‌ها در نتیجه فرد را به پوکی استخوان مبتلا می‌کند. 

ابراهیمی ادامه داد: پوکی استخوان نوعا به دلیل کهولت سن و تحرک نداشتن در فرد به وجود می‌آید، متخصصین رماتیسم به مبتلایان به این بیماری، حرکت در آب، تحرک داشتن و وارد نکردن فشار زیاد به مفاصل را برای جلوگیری از ابتلای آن‌ها به پوکی استخوان توصیه می‌کنند. 

وی تصریح کرد: فرد چاقی که به بیماری آرتروز مبتلا می‌شود، خود را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد به طور حتم درمانهای غیر جراحی نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت باید افراد مبتلا به رماتیسم اقداماتی را در جهت جلوگیری از پوکی استخوان زودرس خود انجام دهند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.