رفتار پرخاشگرانه والدین موجب کاهش اعتماد به نفس کودک می شود

یک روان شناس گفت: رفتار خشونت آمیز با کودک موجب تضعیف روحیه و کاهش توانایی کودک در مدرسه و خانواده و در نهایت کاهش اعتماد به نفس کودک می شود.

ربابه تبریزی، روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خشونت و پرخاشگری به رفتاری می گویند که با هدف صدمه زدن به صورت بدنی و کلامی به فرد انجام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه خشونت با کودکان به دو طریق بدنی و لفظی صورت می گیرد، افزود: زمانی که کودکان را با خشونت روبرو می کنیم، آنان در وجود خود حس امنیت را از دست میدهند و به دنیای اطراف خود بد بنی می شوند.
 
این روانشناس اظهار داشت: رفتار خشونت آمیز والدین با فرزند سبب شکل گیری آثار منفی در روحیه فرزند شان می شود.
 
وی تصریح کرد: زمانی که والدین رفتار خشونت آمیزی با فرزند خود داشته باشند کودک در برابر آنان عاجز می ماند و در برخی موارد در برابر والدین لب به اعتراض می زند تا عقیده آنان را تغییر دهد.
 
تبریزی با اشاره به اینکه کودک در سنین پایین از رفتار افراد الگو برداری می کند که آن فرد را بیشتر از دیگران دوست دارد، بیان داشت: پرخاشگری والدین آثار منفی را بر ذهن کودک می گذارد و کودک حس تهاجمی بودن ار از این طریق می آموزد.
 
این روان شناس اظهار داشت: اگر پرخاشگری بیانگر گرفتن حقی باشد در اینجا کودک یاد می گیرد هر خواسته ای را که دارد، می تواند با پرخاشگری و خشونت به دست آورد.
 
وی با اشاره به اینکه نشان ندادن عکس‌العمل در قبال کار این کوک تنها راهکار ممکن است، خاطر نشان کرد: والدین باید بی توجهی از خود نشان دهند، چرا که هر نوع توجهی در مقابل این نوع رفتار کودک می تواند مسئله را شدید تر کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رفتار ، پرخاشگرانه ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار