رییس واحد علوم و تحقیقات خبر داد

حق التدریس اساتید واحد علوم و تحقیقات تا۵۰ درصد افزایش یافت

دکتر علی عباسپور، با بیان این مطلب که حضور شهدای گمنام یادآور فلسفه شهادت و انقلاب اسلامی است، گفت: با استعانت از این فلسفه انقلاب و شهادت می‌توان به خودباوری رسید.‌‌ همان طور که حضور خود را در جهان به عنوان نظام مقتدر با الگوی این فلسفه ثابت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی عباسپور رییس واحد علوم و تحقیقات، در جمع روسای دانشکده‌ها، اساتید و مدیران گروه که در جوار مقبره دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تأکیدی بر روشن‌تر شدن مسیر زندگی و اهداف متعالی کشور است. 

رییس واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر توجه به بحث پژوهش در چارچوب افق کوتاه مدت کشور گفت: اختصاص ۴ درصد از تولید ناخالص ملی به فعالیت‌های تحقیقاتی و فراهم کردن امکانات لازم به منظور توسعه اقدامات پژوهشی ایران را در زمره کشورهای مقتدر قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با انسجام و هم افزایی در تحقق سیاست‌های کلی کشور سهیم باشند، افزود: واحد علوم و تحقیقات درصدد تکمیل فعالیت‌های علمی و پژوهشی و بهبود سطح امکانات آموزشی برای برداشتن گامی دیگر در مسیر پیشرفت کشور و برآورده ساختن انتظارات از این واحد در سطح منطقه است. 

دکتر عباسپور به پویایی این واحد دانشگاهی در تابستان سال جاری با انجام فعالیت‌های اجرایی، فضاسازی، رفع کمبود‌ها و تجهیز امکانات اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری مطلوب از ساختمان‌های ابن سینا، مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی، مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) و مسجد امام علی (ع) از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی در راستای ارتقای خدمات دهی به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور است. 

رییس واحد علوم و تحقیقات از پیگیری مسائل مربوط به وضعیت معیشتی کارمندان به ویژه مسکن خبر داد و گفت: مدیریت واحد در نظر دارد در چارچوب اختیارات خود، حداکثر امتیازات را برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان و اساتید همچون پرداخت دستمزد، لحاظ کند. 

وی از افزایش حق التدریس‌ها تا۵۰ درصد با نظارت بر کیفیت برگزاری کلاس‌ها خبر داد و افزود: بهره گیری از اساتید خارجی برای تدریس و راهنمایی تز‌ها در دستور کار واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. 
دکتر عباسپور بهره برداری از امکانات به بهترین نحو را علی رغم محدودیت‌های موجود، موجب افتخار کشور دانست و اظهار داشت: از اساتید انتظار می‌رود بیش از پیش نسبت به کیفیت علمی رساله‌ها و تزهای دانشجویان حساسیت داشته باشند. 

رییس واحد علوم و تحقیقات بر اهمیت فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی تأکید کرد و ادامه داد: در این راستا، در آینده نزدیک، بلوک یک آموزشی و چند آزمایشگاه جدید در این واحد به بهره برداری می‌رسد. 

وی با اشاره به ظرفیت بالای علمی و آموزشی این واحد برای جذب دانشجو در مقطع مختلف گفت: گسترش فعالیت‌های اقتصادی، متنوع سازی درآمد‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کنار تعریف تزهای درآمدزا با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان، از برنامه‌های در دست اقدام واحد علوم و تحقیقات است. 

دکتر کرم الله دانشفرد، معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن درود به روح پاک شهیدان انقلاب اسلامی ایران گفت: هدف از برگزاری این جلسه با حضور اعضا هیأت رئیسه، مدیران گروه و روسای دانشکده‌ها، تعریف و تبیین استراتژی‌ها و اولویت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سال تحصیلی جدید از سوی مدیریت واحد علوم و تحقیقات است. 

وی به اشتغال به تحصیل بیش از۴۰هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری در این واحد اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکید مدیریت دانشگاه بر ارتقا سطح کمی و کیفی، ارائه انتظارات و سیاست گذاری‌های مشخص برای حرکت‌های آموزشی و پژوهشی منسجم و برنامه ریزی شده ضرورت می‌نماید. 

دکتر دانشفرد از مغفول ماندن بعد پرورشی دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: دانشگاه‌ها درکنار وظایف آموزشی و پژوهشی خود باید به ماموریت تربیت و پرورشی دانشجویان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 

وی با بیان این مطلب که آموزش زندگی هدفمند از وظایف اساتید در سر کلاس درس به دانشجویان است، تصریح کرد: نوع بیان و برخورد اساتید با دانشجویان می‌تواند بر افزایش علاقه و انگیزه آن‌ها برای تحصیل، کار، زندگی بهتر و از بین بردن افسردگی عمومی موثر باشد. 
معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات افزود: اساتید از واژه‌های منفی در سر کلاس استفاده نکنند تا شاهد مرگ علاقه و انگیزه در دانشگاه نباشیم. 

وی با بیان اینکه جوانان امروز کشور از جنس جوانان انقلابی سه دهه گذشته هستند، ادامه داد: باید امیدوار زندگی کردن و رفتار دانشگاهی داشتن را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار