اختلال شخصیت ضد اجتماعی عامل اصلی قانون گریزی

قانون گریزی در مقوله‌های متفاوت قابل بررسی است. مهمترین ویژگی تداوم رفتار این افراد بعضا این است که توانستند با توسل به قانون گریزی به هدف خود زودتر دست یابند.

حسین ابراهیمی مقدم متخصص و روانشناس بالینی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در درجه اول افراد قانون گریز عمدتا کسانی هستند که بخاطر فرار از قانون از جنبه‌های متفاوت تقویت شدند به عنوان نمونه فردی که با زیر پا گذاشتن قانون توانسته از وضعیت اقتصادی خوبی بهره‌مند شود احتمالا این رفتار را باز هم ادامه خواهد داد.  
 
وی ادامه داد: در درجه دوم کسانی بیشتر از قانون فراری هستند که عمدتا الگوهای قانون گریزی هم داشتند. مانند پسری که از پدرش رفتارهای قانون‌گریزی را دیده، از نظر شخصیتی عمدتا کسانی که به عنوان اختلال شخصیت ضد اجتماعی محسوب می‌شوند رفتارهای قانون گریزی را نشان می‌دهند عده‌ای از این افراد در کودکی‌شان رفتارهایی از قبیل آسیب‌ رساندن به اماکن عمومی، ضرب و جرح یا مواردی از این دست را در پرونده نشان دارند.  
 
وی تصریح کرد: در بزرگسالی هم کسانی که به عنوان جامعه ستیز یا اختلال شخصیت ضد اجتماعی محسوب می‌شوند بیشتر دست به این اعمال می‌زنند، این افراد یا بصورت گروهی و یا بصورت انفرادی قوانین را زیر پا می‌گذارند و دامنه قانون گریزی آن‌ها از خیلی کم مثل دیر یا زود رفتن به سرکار شروع می‌شود تا خیلی زیاد مثل ضرب وجرح می‌تواند ادامه داشته باشد.  
 
وی خاطر نشان کرد: در پاره‌ای از موارد زیر پا گذاشتن قانون می‌تواند صدمات بسیار زیاد از قبیل قتل، جرم و جنایت و مواردی از این دست را هم بوجود بیاورد. عمدتا مشخص شده افرادی که از قانون گریزان هستند.  
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: اختلال ، شخصیت ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار