گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

احتمال دیدار دکتر روحانی و پاپ فرانسیس/ادعای آزادی "رضا ضراب" تا 10 روز دیگر /راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران

احتمال دیدار دکتر روحانی و پاپ فرانسیس/ادعای آزادی "رضا ضراب" تا 10 روز دیگر / کنکور ارشدی نژاد! /راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران، خانه در فرمانیه 2 میلیون تومان... از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز یکشنبه 27 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تهران می‌خواهد اوباما را تحقیر کند  


"پیتر پرای" کارشناس حملات الکترومغناطیسی گفت: تصمیم غافلگیرکننده ایران برای اعزام ناوهای خود به سواحل آمریکا تهدید بالقوه فاجعه‌باری برای آمریکا به شمار می‌آید و این ناوها احتمالا در حال تمرین برای حمله‌ای در آینده هستند.

به گزارش انتخاب، واشنگتن اگزمینر نوشت: به گفته این کارشناس حملات الکترومغناطیسی، گشت‌زنی ناوهای ایران در کنار سواحل ما می‌تواند تهدید یک حمله الکترومغناطیسی غافلگیرانه باشد و نیروی دریایی ایران به دنبال تحقیر اوباما و آمریکا برای توافق موقت است که تهران می‌گوید غرب در آن تسلیم شده است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران اخیرا "کلاب کی" از روسیه خریده است که یک سیستم موشکی تمام عیار به حساب می‌آید و از طرفی به مانند کانتینر روی کشتی است و می‌تواند هر کشتی را به یک موشک پرتاب کن تبدیل کند.

بیعت زن فعال سیاسی با رهبر داعش

روزنامه "هسپرس" چاپ مغرب فاش کرد که جلسه‌های گفتگوی فکری داخل زندان‌های این کشور در نهایت منجر به پیوستن زندانیان به گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" در سوریه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده در این روزنامه، خانم "فتیحه حسنی" ملقب به "ام آدم المجاطی" از فعالان سیاسی مغرب و سلفی‌های این کشور به همراه دوست خود "اسامه آلمانی" با گروهک تکفیری داعش در سوریه بیعت کرده است.



"اسامه آلمانی" و "فتیحه حسنی" فعال سیاسی مغربی

ام آدم که پیش از این سخنان افراط‌گرایانه وی باعث جنجال شده بود در اوایل ماه جاری اعلام کرد که او و خواهرش معروف به "اسامه آلمانی" با "دولت اسلامی عراق و شام" بیعت کرده‌اند. این زن سلفی در نامه‌ای نوشته است: "من و خواهرم اسامه آلمانی فکر کردیم که برخلاف هر مردی که می‌ترسد و خودی نشان نمی‌دهد، با وجود هزاران مایل دوری با دولت اسلامی در عراق و شام امیر مؤمنین آن ابوبکر بغدادی قرشی مبایعت کنیم".

بیعت این فعال زن مغربی باعث بروز جنجال در بین سیاسیون و فعالان اجتماعی این کشور آفریقایی شده است.
 
تمرین زنده ماندن با خوردن خون "مار کبری"

کندن سر مرغ با دهان، خوردن خون مار کبری، گرفتن عقرب زنده و خوردن حشرات؛ بخشی از تمرین زنده ماندن در جنگلهای تایلند در استان "چون بوری"است. نام این تمرین 11 روزه نظامی Cobra Gold 2014  است و مدرس تایلندی نحوه کشتن مار کبری را آموزش می‌دهد و تفنگداران دریایی به نوشیدن خون مار تشویق می‌شوند. این تمرین شجاعت با فشردن مار مرده و چکیدن خون در دهان سربازان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش پارسینه، در این تمرین سربازانی از تایلند، آمریکا، سنگاپور، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی و مالزی شرکت داشته و فنون زنده ماندن در جنگل را یاد می‌گیرند و حملات آبی خاکی، تخلیه نیروها، حمل و نقل انسانی را یاد می‌گیرند. در جنوب آسیا خون مار به عنوان داروی سلامتی فروخته می‌شود.










خواننده تروریست باز هم به اعدام محکوم شد


اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاکی از آن است که دادگاه نظامی لبنان، جلسه محاکمه "فضل شاکر" خواننده سرشناس لبنانی که طی دو سال گذشته در خدمت جریان‌های تروریستی بود، را به اعدام محکوم کرد. "فضل شاکر" در یک کیلیپ تصویری که چندی پیش از طریق اینترنت آن را منتشر کرد، به دست داشتن در قتل دو سرباز ارتش لبنان اعتراف نمود.



به گزارش شیعه آنلاین، گفته می‌شود دادگاه "فضل شاکر" به طور غیابی برگزار شد. او در دو سال گذشته خوانندگی را کنار گذاشته و با "احمد الأسیر" معروف به "شیخ فتنه‌گر" که از مزدوران سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی است، همکاری می‌کرد.

گفتنی است، حدود سه ماه پیش بعد از حمله ارتش لبنان به مقر "احمد الأسیر"، او به همراه "فضل شاکر" ناپدید شدند اما تعداد زیادی از نیروهای وی در درگیری با ارتش لبنان به هلاکت رسیدند. مدتی بعد هم اعلام شد که هر دو نفر به طور پنهانی به قطر گریخته‌اند. ناگفته نماند، چند ماه پیش نیز یک دادگاه غیر نظامی لبنانی این دو تروریست را محاکمه و هر دوی آنان را به اعدام محکوم کرده بود اما این بار حکم صادر شده از سوی یک دادگاه نظامی بوده است.

در پایان لازم به ذکر است، بعد از انتشار خبر صادر شدن حکم اعدام علیه "فضل شاکر"، او در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصل بر این است که انسان بی‌گناه است مگر خلاف آن ثابت شود!

عکس‌هایی که جوایز ۲۰۱۳ را دریافت کردند

تابناک منتشر کرد، گروهی از پسران نابینا در اتاقی در مدرسه مخصوص نابینایان در "بنگال غربی". این عکس برنده جایزه اول تک عکس در یکی از رشته‌های پرتره شده است.



"جان استنمیر" برنده جایزه امسال مسابقات "ورلد پرس فوتو" شد. این عکس مهاجران آفریقایی را در ساحل شهر "جیبوتی" نشان می‌دهد. آنها می‌کوشند سیگنال‌های ارزان قیمت تلفنی را از کشور همسایه،‌ سومالی، دریافت کنند.



اقامتگاه موقت پناهندگان سوری در "ایاصوفیه". "الساندرو پنزو"،‌ عکاس ایتالیایی،‌ برنده جایزه تک عکس در رشته اخبار عمومی شده است.



"گوران توماسویک"، عکاس صرب، برنده جایزه اول در رشته مجموعه عکس خبری شده است. این عکس شورشیان سوری را بعد از انفجاری در یکی از مناطق دمشق نشان می‌دهد.



ادعای آزادی "رضا ضراب" تا 10 روز دیگر

"گورسل تکین" نماینده مردم استانبول در مجلس ترکیه و معاون دبیر کل حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) در اظهاراتی با متهم کردن حزب حاکم عدالت و توسعه به فساد، گفت: شک ندارد، "رضا ضراب" تا 25 فوریه (9 روز دیگر ) از زندان آزاد می‌شود و با زیر سوال بردن این گفته "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که طرح پرونده فساد مالی کار یک تشکیلات" دولت در دولت" بوده است، حزب حاکم ترکیه را به فساد متهم کرد.



به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، این نماینده مجلس ترکیه بیان داشت: چرا فیلم و عکس دوربین‌های دفتر رضا ضراب را منتشر نمی‌کنید تا مشخص شود چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می‌کردند؟ آیا این خواسته و انتظار زیادی است؟ اگر مردم ترکیه و آنهایی که به حزب حاکم ترکیه رای داده‌اند، عکس‌ها و فیلم‌های دفتر رضا ضراب و مراجعان دفتر او را ببینند و مشاهده کنند چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند، از سیاست نفرت‌زده می‌شوند و از رایی که به حزب حاکم داده‌اند پشیمان می‌شوند.

معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق همچنین رضا ضراب را قربانی فساد حزب حاکم ترکیه خواند و گفت: او می‌تواند از خود بپرسد که ما در همه این کارها شریک بودیم حالا چرا مرا به زندان انداختید؟ او می‌پرسد در سیستم شما بدون رشوه کارها پیش نمی‌رفت و شما خودتان این رشوه‌ها و پول‌ها را از من گرفته‌اید. شما به من امنیت خاطر دادید. شما به من گفتید چطور قوانین‌تان را دور بزنم. حالا من چرا در زندان هستم و شما بیرون سخنرانی می‌کنید.

تکین افزود: تا 25 فوریه باید صبر کرد چرا که به گفته او تا این تاریخ رضا ضراب از زندان آزاد خواهد شد.

برادر وزیر خارجه آمریکا: جان ضد یهود نیست/ یهودیت در DNA جان کریست

اروتز شوا نوشت: "کامرون کری" طی یادداشتی بی‌سابقه از برادرش "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در مقابل اتهامات مقامات اسرائیلی به او مبنی بر "ضد یهود" بودنش، دفاع کرد. کامرون کری که مدتی است یهودی شده در روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت نوشت که چنین اتهاماتی زننده و مضحک است.

به گزارش انتخاب، وی در بخش دیگری نوشت: پدر بزرگ من در "چک اسلواکی" به عنوان یک یهودی متولد شد و به دلیل حضور افراد ضدیهود در ارتش، کاتولیک شد. بنابراین تمامی این‌ها جزئی از DNA جان کری برادر من است.

کامرون کری در ادامه با اشاره به سفر جان کری و دوستان یهودی‌اش به اسرائیل پیش از آنکه سناتور شود، اظهار داشت: امروز فعالیت او در مورد مذاکرات صلح همراه با حس ضرورت تامین امنیت اسرائیل به عنوان خانه یهودیان همراه است. این فعالیت‌های اوست که منجر به این عقیده شده است که امنیت بلند مدت اسرائیل نیازمند راه حل دو کشور است اما اسرائیل نمی‌تواند به اشغال کرانه غربی رود اردن ادامه دهد و دموکرات و یهودی نیز باقی بماند.

کناره گیری "مقتدی صدر" از سیاست

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در هیچ یک از پست‌های دولت آتی یا پارلمان عراق مشارکت نخواهد کرد و از سیاست کناره‌گیری می‌کند. این روحانی متنفذ عراقی در بیانیه خود تاکید کرده که تمامی دفاتر خود را به جز آنهایی را که به امور خیریه مشغول‌اند، در تمامی مراکز عراق تعطیل می‌کند.

به گزارش عصر ایران، ناظران دلیل کناره‌گیری صدر از سیاست را به توافقات اخیر او با جریان حاکم بر عراق و دولت "نوری مالکی" نسبت می‌دهند. اخیرا گفتگوهایی بین صدر و دولت مالکی در جریان بوده است. صدر از مهم ترین رهبران مخالف مالکی در عراق بود. صدر از زمان حمله آمریکا به عراق در 2003 به شدت موضعی ضد آمریکایی داشت و بر خروج نیروهای آمریکا از عراق تاکید کرده است.

فضا از نگاه ناسا!   

افزون بر چشم و هم چشمی‌های سیاسی و نظامی بین کشورهای جهان، کشف ناشناخته‌های عالم و درک بهتر از سیاره‌ای که در آن ساکن هستیم، همواره انگیزه لازم برای سفرهای فضایی و حضور در سیاره‌های دیگر را فراهم کرده‌اند. سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا که به اختصار "ناسا" نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین مراکز فعال در این زمینه است.

به گزارش زیست نیوز،‌ این سازمان طی دوران جنگ سرد و برای رقابت با شوروی سابق در مسابقه فضایی که با پرتاب ماهواره اسپوتنیک-1 از سوی روس‌ها آغاز شد، شکل گرفت. ناسا در پروژه‌های مختلف فضایی از پرتاب شاتل‌ها تا مشارکت در ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی و ارسال کاوشگر به سیارات دیگر مانند مریخ نورد "کنجکاوی" حضور داشته و دارد.



بروس مک کندلز هنگام راه پیمایی فضایی



طلوع زمین



طلوع خورشید در مریخ



سحابی هلیکس یا چشم خدا - NGC 7293

راه‌اندازی مدرسه‌های آمریکایی ـ فراماسونری در تهران

"مدرسه الف" و "مدرسه کارآفرینی خ" با انگیزه شبکه‌سازی و مهندسی اجتماعی جوامع زنان، معلمان و گروه‌های هدف مورد نظر آمریکا در ایران، از سال ۱۳۸۸ با بکارگیری مجموعه‌ای از نیروهای بومی با مدیریت رسمی آمریکایی تشکیل گردیده‌اند. این دو مدرسه و چند نهاد به ظاهر مردمی دیگر بر اساس مستنداتی غیر قابل انکار با حمایت تشکیلاتی و بودجه مرکزی به نام "بنیاد اوراسیا" در کشور شکل گرفته و اکنون به واسطه اجرای دقیق جزوات و برنامه‌های نهادهای آمریکایی وابسته به وزارت خارجه آمریکا، متاسفانه در پاره‌ای از موارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از ضریب نفوذ مناسبی نیز در اقشار مورد نظر برخوردار گردیده‌اند.

به گزارش جهان، "بنیاد اوراسیا" به عنوان نهادی که مدیریت تغذیه فکری و ساختاری و تزریق مالی پروژه‌های مدارس ذکر شده را برعهده دارد و بر اساس اذعان صریح خود، وابسته به "آژانس توسعه ملی آمریکا" می‌باشد،USAID  یا آژانس توسعه ملی آمریکا بر اساس آنچه در اساس نامه نظامی آن ذکر شده، به منظور حمایت از اهداف ژئوپولیتیکی آمریکا و تامین منافع دستگاه سیاست خارجی این کشور ایجاد شده است.

این مرکز نظامی مستقیما تحت نظر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کند. هم‌اکنون بسیاری از دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا دوره‌های مخصوص کاری خود را با هدف آشنایی با راهکارهای مهندسی اجتماعی جوامع حریف و کشف و تبیین مسیرهای نفوذ نرم، در آژانس توسعه ملی آمریکا می‌گذرانند.

جالب توجه است که مدیران "برنامه ایران" بنیاد اوراسیا وابسته به  USAID، پیش‌ از این در یک مجموعه نفتی رانتی ایرانی که در اخبار ویژه مرتبط با پرونده کرسنت در کیهان به آن پرداخته بودیم دوره‌‌های "مدیریت سازمان‌های مردم نهاد" را گذرانده‌‌اند و هم‌‌اکنون مستقیما و به صورت علنی با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کنند! اشایان ذکر است در سایت آژانس توسعه ملی آمریکا هیچ نشانی از فعالیت این سازمان در ایران وجود ندارد.

احتمال دیدار دکتر روحانی و پاپ فرانسیس

سایت نشریه لاستامپ(lastampa) در گزارشی از سخنان سفیر ایران در واتیکان، به رابطه دیرینه ایران و واتیکان اشاره کرده و از برنامه‌ریزی برای سفر "دکتر حسن روحانی" به واتیکان گفته است. "محمد طاهر ربانی" یکی از اولین سفرایی است که از زمان پاپ شدن "فرانسیس دوم" در روز ۶ مه، در واتیکان سفیر شد. او نماینده کشوری است که بیش از شصت سال است که با واتیکان روابط دیپلماتیک دارد اما سابقه رابطه دو کشور به قرن سیزدهم می‌رسد.

به گزارش جام، واتیکان برای ایران تنها مقر یکی از ادیان ابراهیمی نیست بلکه مرکز ژئوپولیتیک مستقلی است که با آمریکا و کشورهای اروپایی که ایران با آنها رابطه دشواری دارد، رابطه خوبی دارد. درحالیکه ایران به ریاست جمهوری "حسن روحانی" که یک میانه‌رو است، سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند، "محمد طاهر ربانی" که روحانی است، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در مورد مسائل بین‌المللی مثل بحران در سوریه، تضمین امنیت مسیحیان در ایران و بزرگداشت پاپ "خورخه ماریو بارگولیو" که به احتمال زیاد مصادف خواهد شد با روز دیدار روحانی از واتیکان، صحبت کرد.

 از او درباره دیدار بین روحانی و پاپ سوال شد که وی پاسخ داد: "مسلما در شرایط مناسب باید دیداری بین دکتر حسن روحانی و پاپ صورت بگیرد" و همچنین سفیر ایران در واتیکان در مورد مسیحیان ایران نیز گفت که طبق ماده ۱۲ و ۱۳ قانون اساسی ایران همه اقلیت‌های مذهبی، مسیحی، یهودی و زرتشتی، از حقوق اساسی خود برخوردار هستند. ما بیش از پنج اسقف داریم.

وی افزود: جامعه آشوری و جامعه ارمنی هر کدام یک نماینده در مجلس دارند. روحانی یک نماینده ویژه برای حل مشکلات اقلیت‌های مذهبی منصوب کرده است. علاوه بر این، پیش‌نویس منشور شهروندی، که روحانی در دوران مبارزات انتخاباتی از آن اسم برده بود، در حال تدوین است که در آن قرار است به وضوح از حقوق تمام اقلیت‌ها حمایت شود."

ما براي آنكه ايرلند خانه خوبان شود ...

قانون در مطلبی طنز نوشت: پس از شكست طرح تحريم اقتصادي عليه ايران كه عملا باعث فلج كامل اقتصاد غرب شد، حالا ابرقدرت‌هاي استعمارگر دنيا و دست‌نشانده‌هاي‌شان از مسير جديدي براي تحت فشار قرار دادن ما وارد شده‌اند. آنها با اينكه خودشان بهترين اسباب‌بازي‌ها را دارند به اسباب‌بازي‌هاي ما دست مي‌زنند تا لجمان را دربياورند. در دنياي سياست هم معمولا كشوري كه لجش دربيايد در موضع ضعف قرار مي‌گيرد و دشمن مي‌تواند به راحتي در آن نفوذ كند.

اول عده‌اي در تركيه گفتند، "مولانا" اهل ديار آنها بوده و ربطي به ايران ندارد. بعد آذربايجاني‌ها از شرم و حياي ما كه عادت نداريم آلت موسيقي را به كسي نشان بدهيم سوءاستفاده كردند و "تار" را به نام خودشان زدند. همين آذربايجاني‌ها چوگان را هم صاحب شدند و حالا خبر مي‌رسد كه ارمنستان براي ثبت جهاني "نان لواش" به‌نام خودش خيز برداشته.

برادران و خواهران عزيز! امروز نان لواش را به نام خود مي‌زنند، فردا سمبوسه كه نان لواش ركن اساسي آن است را صاحب مي‌شوند و چه بسا به ساحت ته‌ديگ سيب‌زميني هم ورود كنند. ملت ايران كه با نان لواش خاطره‌ها دارد، بي‌شك در مقابل اين تحركات مذموم آرام نخواهد نشست. اينها با خوردن دو لقمه نان مي‌خواهند سند لواش را به نام بزنند. حال آنكه ما در عنفوان كودكي، در نانوايي بخارگرفته و در دل سرماي سياه زمستان يك لنگه پا مي‌ايستاديم و وقتي نوبت‌مان مي‌شد به شاطر مي‌گفتيم: "هفتاد تا."

ما بوديم كه يك نوك چاقو پنير را با يك نان لواش بقچه‌پيچ مي‌كرديم و با زور پنج انگشت گوشه لپمان جا مي‌داديم. ما بوديم كه عزيزان ديابتي‌مان را در اثر سوء مصرف و ناتواني در پرهيز از نان لواش تا قبرستان بدرقه كرديم. در راستاي همين فعاليت‌هاي "لج‌درآر"، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حاشيه اجلاس "جي بيست" در سوريه، يك "كوفته شويد باقالي" را به حضار نشان داد و از آن تحت عنوان ابتكار بزرگ آشپز ناپلئون بناپارت نام برد.

- يك فروشگاه لباس در خيابان شانزليزه پاريس با كپي كردن الگوي شلوار كردي،‌ شلواري تحت عنوان شلوار شانزليزه‌اي به مردم پاريس عرضه مي‌كند. اين لباس جديد با استقبال بي‌نظير شهروندان مواجه شده. اكثر مشتريان معتقدند پيش از اين بي‌جهت زندگي را سخت مي‌گرفتند.

- ديويد كامرون، نخست وزير بريتانيا از مردم انگلستان خواست براي بازديد يكي از قديمي‌ترين شاهكارهاي معماري اين كشور تحت عنوان Thirty-three bridges به اصفهان سفر كنند.

- سخنگوي كاخ سفيد با اشاره به لهجه غرش پلنگ ايراني مدعي شد اين پلنگ در اصل آمريكايي است. او گفت: "اين پلنگ‌ها در گذشته آزادانه به ايران رفت و‌آمد مي‌كردند اما بعد از انقلاب اجازه خروج به آنها داده نشد".

- آهنگ اورجينال "ما براي آنكه ايرلند خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ايم" با استقبال گسترده مردم اين كشور روبه‌رو شده است.

- سيلويو برلوسكني، نخست وزير سابق ايتاليا اعلام كرد ماده موبر "تيزبر" كه در داروخانه‌هاي ايراني فروش بالايي دارد، اولين بار در جواني توسط وي مورد استفاده قرار گرفته. البته ما هم در اين مورد به خصوص تعصب خاصي نداريم.
 
حرکت عجیب مرتاض هندی

به گزارش مشرق،  این تصویر که در صفحه "تاریخ جهان” در فیسبوک منتشر شده است، مرتاض هندی را در سال ۱۸۸۰ میلادی در هندوستان نشان می‌دهد که سال‌ها دستش را بالا گرفت و پایین نمی‌آورد.

 چنانکه در عکس مشهود است به علت مدت طولانی بالا بودن، دستهای این مرتاض از حالت عادی خارج شده و وضع مشمئزکننده‌ای به خود گرفت بود.



خانه در فرمانیه 2 میلیون تومان!

بهار نوشت: آگهي در دهه 1360 در روزنامه‌‌ها؛ خانه 420 متري در فرمانيه تهران نوساز با کليه تجهيزات و استخر 2 مليون تومان!



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار