ناکامی تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت

با مخالفت روسیه تلاش‌های آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ ضد سوری در شورای امنیت ناکام ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، روسیه از صدور قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور از سوی شورای امنیت در محکومیت افزایش حملات هوایی در شهر حلب که از سوی نماینده آمریکا ارائه شده بود، ممانعت کرد.

پیش‌نویس قطعنامه فوق دولت سوریه را در افزایش حملات هوایی مقصر معرفی کرده بود و با شدیدترین الفاظ این اقدام را محکوم کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد و آمریکا نیز مجبور شد پیش‌نویس قطعنامه خود را پس بگیرد.

در این قطعنامه بر نارضایتی شورای امنیت از حملات هوایی ارتش سوریه در شهر حلب که به منظور پاک کردن این شهر از گروه‌های مخالف و تکفیری‌ها صورت می‌گیرد، ابراز نارضایتی شده بود.

این درحالی است که منابع دیپلماتیک در شورای امنیت اعلام کرده‌اند که مسکو با کلیات این پیش‌نویس مخالف نبوده بلکه خواستار ایجاد تغییراتی در متن آن شده است که با رد این موضوع از سوی آمریکا در نهایت پیش‌نویس از دستورکار شورای امنیت خارج شد.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک گزارش دادند که برخی کشورهای عربی از یکسو و لوگزامبورگ و استرالیا از سوی دیگر پیش‌نویس‌های دیگری در همین رابطه به شورای امنیت ارائه کرده‌اند. روسیه اعلام کرده است در صورت مطرح شدن این پیش‌نویس‌ها در شورای امنیت آنها را وتو می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار