زاکانی در صحن علنی مطرح کرد

قدرت‌های هسته‌ای از سر استیصال پای میزمذاکره با ایران نشستند نه از موضع قدرت

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که آمریکا اعلام کند بیانیه مشترک را قبول دارد یا گزافه گویی‌های کاخ سفید را گفت: قدرت‌های هسته‌ای از سر استیصال پای میزمذاکره با ایران نشستند نه از موضع قدرت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز چهارشنبه با اشاره به صحبت‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و توافق نامه هسته‌ای در ژنو گفت: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و از آقای ظریف قدردانی می‌کنیم.  
 
وی افزود: در تفاهم نامه صورت گرفته هم نکات مثبت و هم نکات منفی وجود دارد، و در این بیانیه یکی از نکات تاریخی خودمان را طی می‌کنیم.  
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: آن چه برای ما مهم است این است که حقوق ما به طور کامل با حفظ استقلال و عزت ملی حفظ کنیم، نمی‌شود آمریکایی‌ها بیانیه کاخ سفید ارائه دهند و دوگانگی عمل گذشته خودشان را تکرار کنند و ما از حق هسته‌ای خودمان محروم شویم و غده سرطانی منطقه از بمب هسته‌ای استفاده کند.
 
وی اظهار کرد: ‌آمریکا باید تکلیف خود را روشن کند، یا بیانیه مشترک را می‌پذیرند یا حرف‌ها و گزافه‌گویی‌ها را که سران کاخ سفید قبول دارند.  
 
وی در ادامه گفت: حق بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز برای تمامی کشورهایی که معاهده NPT را پذیرفته‌اند وجود دارد، امکان ندارد ما در چارچوب NPT مسئولیت بپذیریم اما از حقوق آن‌ها بی‌بهره شویم. مگر می‌شود در این چارچوب مسئولیت‌های سنگینی را پذیرفت که ما می‌پذیریم اما حقوق مسلممان را نادیده بگیریم الا در قانون جنگل آمریکایی و فشارهایی که نظام سلطه برای تضییع حقوق ملت‌ها در جهان حاکم کرده است.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: اساس انقلاب ما نفی این نظام سیاهی و تباهی بوده و براساس همین قطب بندی مفتحریم که نظام اسلامی از حقوق برابر و در موازنه در این نشست و در این صحبت‌های دو طرفه برخوردار است به این عنوان که قدرت‌های هسته‌ای جهان امروز از سر استیصال در مقابل ما نشستند نه از موضع قدرت.  
 
وی اظهار کرد: حوزه قدرت آن‌ها محرومیت ماست و نبود و نیستی ماست اما امروز آمریکا به دلیل تزلزل داخلی خودش و به دلیل افول منطقه‌ای و جهانی‌اش که شکست در سوریه مصداق این موضوع است و به دلیل ناکارآمد بودن تحریم‌ها در مقابل ما نشسته و کرنش زده است.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد:آمریکا امروز حق زیاده خواهی ندارد که این موضوع باید مشخص شود که ما در این مسیر تا آخر براساس توانمندی‌های خودمان بر روی پای خودمان ایستاده‌ایم.  
 
زاکانی در ادامه گفت: برخی از بزرگان و عزیزان بیانشان این است که چرخ هسته‌ای بچرخد تا چرخ زندگی هم بچرخد برادران خواهران این امر غیرتخصصی است و ممکن است به ظاهر خوب باشد اما حرف خوبی نیست.
 
وی تاکید کرد: آینده این کشور در گرو موضوع هسته‌ای است.
 
نماینده تهران اظهار کرد: ما امروزه به تیم مذاکره کننده هسته‌ای خودمان اعتماد داریم و در واقع آن‌ها امانت دار هستند اما ما نسبت به دشمن بدبین هستیم و هنوز دشمنی که امضای پای بیانیه‌اش خشک نشده در مقام عمل آن را نقض می‌کند چه امیدی به آینده است.  
 
زاکانی در پایان گفت: انرژی هسته‌ای حقی نیست که آن‌ها به ما بدهند ما خودمان کسب کردیم و آن را در سقف خواسته‌های خودمان مطالبه می‌کنیم ما به سمت بمب هسته‌ای به عنوان خط قرمزی که اسلام گذاشته نخواهیم رفت اما آن چه که مطالبه می‌کنیم بهره مندی حداکثری از فناوری صلح آمیز هسته‌ای است و امیدواریم تیم مذاکره هسته‌ای نیز در این قالب این الزامات را مطالبه کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار