سنایی طی تذکر آیین نامه‌ای؛

طرح برگزاری انتخابات در حوزه فاقد نماینده، بی‌مفهوم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح برگزاری انتخابات در حوزه‌ای که فاقد نماینده است بی‌مفهوم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 26 آبان) طی تذکر آیین نامه‌ای گفت: طرح الحاق دو تبصره به ماده 4 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بی‌مفهوم است.  
 
وی افزود: وقتی این طرح خلاف اصل 75 قانون اساسی شناخته شود باید به رای نمایندگان گذاشته شود تا در مورد آن تصمیم گیری شود.  
 
سنایی تصریح کرد: این طرح سنجیده نیست چرا که وقتی قرار است یک سال دیگر انتخابات صورت بگیرد برگزاری انتخابات به منظور انتخاب نماینده حوزه‌ای که نماینده ندارد به صلاح نبوده و بی‌مفهوم است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: یعنی براساس این طرح قرار است نماینده فقط برای شش ماه انتخاب شود؟! و هم چنین این موضوع با قوانین دیگر تعارض دارد.  
 
وی تصریح کرد: زمان زیادی نمی‌گذرد که ما در مجلس هشتم تصویب کردیم که انتخابات مجلس با انتخاب خبرگان همزمان شود و انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها با هم برگزار شود بنابراین این طرح نقض قانون مذکور است.  
 
اضافه می‌شود؛ براساس طرح مذکور چنان چه به هر علتی یک حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی به طور کلی فاقد نماینده شود و تا برگزاری انتخابات مذکور در اصل 6 قانون بیش از یک سال زمان باقی باشد وزارت کشور موظف است ظرف شش ماه از زمانی که حوزه انتخابیه فاقد نماینده شده است انتخابات میان دوره‌ای برگزار کند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار