نجاری هایی که از پسماندهای چوبی تغذیه می کنند

تولید نجاری هایی که منبع تولید انرژی هستند و از منابع زیست توده تغذیه می شوند تا چند سال دیگر به خانه هایمان می آید.

مهدی رضایی، مدیر پروژه نجاری زیست توده از پژوهشگاه نیرو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: کلیه مواردی که خواستگاه زنده و ساختار سلولی داشته باشند در دامنه منابع زیست توده رده بندی می شوند و مهمترین منابع زیست توده، چوب و پسماندهای چوبی، پسماندهای کشاورزی، فضولات دامی و .... است.

وی عنوان کرد: منابع زیست توده بزرگترین سهم را در میان منابع انرژی تجزیه پذیر در تامین انرژی اولیه جهان را داشته اند اما از دیدگاه عرضه کل انرژی اولیه منابع زیست توده همچنان جایگاه نخست خود را حفظ کرده است.

وی افزود: ویژگی برجسته منابع زیست توده آن است که با سهمیه مناسب امکان تولید یکنواخت انرژی در تمام طول سال را فراهم آورد در حالیکه انرژی باد یا انرژی خورشید در همه ساعات در دسترس نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با چنین تدابیری و استفاده از منابع زیست توده نجاری هایی جایگزین نجاری های فعلی خواهد شد که از منابع زیست توده تغذیه و به تولید گرما می پردازند.

وی عنوان کرد: این نجاری ها راندمان 94 درصدی نسبت به نجاری های گازی دارند که با توجه به این موضوع در دو یا سه سال دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به طول کلی تا هفت سال دیگر جایگزین نجاری های گازی در خانه ها می شود./ح

برچسب ها: نجاری ، پسماند ، زیست توده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد آهنگری
۱۲:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
دوست عزیز آیا کسی که متن بالا را تایپ کرده به معنی جمله دقت نکرده که بفهمد کلمه "نجاری" اشتباه هست و باید کلمه *بخاری" درست است. آخه مگه نجاری تولید گرما میکنه.