شرکت‌هاي بزرگ انگليس مقررات مالياتي را دور مي‌زنند

کارشناس مالياتي تاکيد کرد فرار شرکت‌هاي بزرگ از پرداخت ماليات زيان زيادي به کشورهاي در حال توسعه وارد مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از راشاتودي ، در انگليس حدود يکصد شرکت بسيار بزرگ هستند که معمولا با روش‌هاي مختلف، مقررات مالياتي را دور مي زنند و آن اندازه که بايد ماليات پرداخت نمي کنند.

نود و هشت شرکت از يکصد شرکت بزرگ بورس لندن براي فرار از پرداخت ماليات،  همه شرکت‌هاي تابعه خود را در خارج از انگليس ايجاد کرده اند. از جمله اين شرکتها بانک بزرگ بارکليز و شرکت تسکو است.

مايک لوئيس کارشناس مالياتي گفت: تحقيقات جديد نشان مي دهد فرار شرکتهاي بسيار بزرگ از پرداخت ماليات به پديده اي جهاني تبديل شده است.

در اين ميان انگليس مسئوليت خاصي دارد زيرا يک پنجم بهشت هاي مالياتي براي فرار از پرداخت ماليات تحت حاکميت انگليس قرار دارد.

واقعيت اين است زياني که کشورهاي در حال توسعه از فرار مالياتي شرکت هاي بزرگ مي بينند سريعتر و بيشتر از زيان کشورهاي ثروتمند و توسعه يافته است.

سازمان همکاريهاي اقتصادي و توسعه برآورد مي کند کشورهاي در حال توسعه هر سال سه برابر کمکهاي بين المللي که دريافت مي کنند، به علت فرار مالياتي زيان مي بينند.

کشورهاي توسعه يافته گروه هشت لازم است اجازه ندهند مناطقي که تحت حاکميت قضاييشان قرار دارد، به محل  امني براي شرکتهايي تبديل شود که از پرداخت ماليات فرار مي کنند.

برچسب ها: انگلیس ، تحریم ، فرار ، مالیات ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار