انتشار گزارش‌هایی از ارعاب و تهدید راي‌دهندگان آمريکايي

در حالی که رقابت های ریاست جمهوری آمریکا آخرین روزهای خود را پشت سر می گذارد، گزارش هایی از ارعاب رای دهندگان منتشر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، طوفان عظیم سندی موجب توقف در مبارزات انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده بود اما با گذشت چهار روز از این حادثه، باراک اوباما و میت رامنی بار دیگر به مبارزات انتخاباتی خود بازگشته اند؛ این در حالی است که برخی گزارش ها از افزایش توسل به ارعاب رای دهنگان به عنوان تاکتیکی برای جلب آراء بیشتر حکایت دارد و هر دو طرف یکدیگر را متهم می کنند که برای کسب رای به هر ترفندی دست می زنند.

به گزارش گری آنتونی رامزی خبرنگار این شبکه، رقابت های انتخاباتی دو هزار و دوازده آمریکا به یکی از بحث انگیزترین مبارزات انتخاباتی این کشور تبدیل شده است. در حالی که فقط چند روز تا پایان این رقابت ها باقیست، اتهاماتی درباره تلاش برای ارعاب رای دهندگان مطرح شده است.

اریک ماشال وکیل کمیته حقوق مدنی می گوید: «این تاکتیک ها به این منظور استفاده می شود تا رای دهندگان آمریکایی را از یکی از حقوق تعریف شده شان یعنی حق رای دادن محروم کند».

در سراسر آمریکایی گروه هایی در جهت ارعاب، تهدید یا گمراه کردن مردم تلاش می کنند. در فلوریدا گزارش هایی از انتشار نامه های وجود دارد که به مردم می گوید رای دادن آنها غیرقانونی است. مردم می گویند از دریافت چنین نامه هایی نگران هستند.

گروه وکلای کمیته حقوق مدنی می گوید این اقدامات اغلب، طبقاتی از مردم را هدف قرار می دهد که احتمال آسیب پذیری و تاثیر گرفتن آنها از این تهدیدها وجود دارد. از جمله این گروه ها می توان به افراد سالمند، دانش آموزان و کسانی اشاره کرد که دسترسی آنها به اطلاعات واقعی محدودتر است. جامعه سیاه پوستان آمریکا نیز از جمله دیگر گروه هایی هستند که هدف این تهدیدها قرار می گیرند. این گروه ها عمدتا به عنوان هواداران اوباما شناخته می شوند.

در یکی از این نامه ها آمده است، «اگر کسی در خانواده شما به هر جرمی متهم شده باشد، شما نمی توانید در این انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنید».

مشکلی که وجود دارد این است اکثر افرادی که هدف این تاکتیک ها قرار می گیرند از ماهیت این اقدامات اطلاع ندارند و نمی دانند که با یک حقه سیاسی رو به رو شده اند.

نمونه دیگر تاکتیک هایی که با هدف شکل دادن به نتایج انتخابات صورت گرفته است، اقداماتی است که برخی کارفرمایان درباره کارمندان خود انجام داده اند.

دیوید سیگل مدیر اجرایی شرکت «وست گیتس» از جمله این افراد است که با ارسال ایمیل برای هفت هزار کارمند خود به آنها هشدار داد: «در حال حاضر اقتصاد نیست که تهدیدی برای کار شما محسوب می شود بلکه آنچه شما را تهدید می کند این است که چهار سال دیگر همین رئیس جمهور روی کار باشد».

اریک مارشال می گوید: «زمانی که کارفرما دقیقا با آینده شغلی شما بازی می کند، طبیعی است که بر فرایند رای دهی کارمندان خود تاثیر می گذارد».

جمهوریخواهان نیز می گویند تماس هایی با آنها برقرار شده و از آنها خواسته شده است تلفنی رای بدهند. این روشی است که اساسا تایید شده نیست.

اینکه این تاکتیک ها در نهایت به نفع کدامیک از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تمام می شود، هنوز مشخص نیست.
برچسب ها: رای ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار