قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رقابت در تهران بین کسانی است که پایبند نظام هستند و البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات اظهار کرد: در تمامی دنیا دور دوم انتخابات نسبت به دوره نخست آن شاهد مشارکت کمتری هستیم و امر غیر عادی نیست.

او افزود: انتخابات در تهران انتخابات بین کسانی است که پایبند نظام هستند و فرقی ندارد کدام یک از کاندید‌ها راهی مجلس شوند البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

سفیر اسبق کشورمان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس علاوه بر کارکرد قانون گذاری وظیفه نظارت بر دستگا‌های اجرایی را دارد چرا که پول و قدرت در این نهاد‌ها نهفته است و مجلس باید مراقب باشد تا فسادی در این مجموعه‌ها صورت نگیرد.

او ادامه داد: برای اینکه مجلس نقش نظارتی و ضد فساد خود را به خوبی ایفا کند در ابتدا باید زمینه ایجاد فساد را در میان نمایندگان از بین ببرد و اگر نماینده‌ای دچار تخطی در این زمینه شد باید به شدت با او برخورد شود و به عبارتی دیگر مجلس باید از فساد ایمن باشد.

قدیری ابیانه گفت: از زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند فساد به سمت آنها هجوم می‌آورد و وعده‌های آنچنانی به آنان داده می‌شود و برخی درخواست‌های عجیب از آنان دارند. البته مردم افراد خوبی را انتخاب کرده اند، اما با این حال باید مراقب بود و تضمینی وجود ندارد که فردی که در گذشته مرتکب فساد نشده در آینده نیز از آن مصون باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همچنین نمایندگان باید در بدو ورود به مجلس و آغاز به کار مجلس دوازدهم به ریشه‌یابی مشکلات کشور پرداخته و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۱:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سفره ما خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما اصلاً به شما اهمیتی نمی‌دهیم ، همانطور که مشارکت در دور اول در شهر ما اصفهان کمتر از ۳۰ درصد بود که بخشی از آن هم به علت پیامک هایی بود که فرستادند و برخی مردم از ترس قطع یارانه رفتند رأی دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطمن باشید 50میلیون سهامدار مالباخته بثرس شرکت نمیکنن و رای نخواهند داد اوضاع خیلی اسفباره فکر بورس باشید چقدر دیگه باید جیب مردم رو خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای کارگرها کاری نکردید.در انتخابات شرکت نمیکنیم.تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این وضعیت اسفبار اقتصادی و سقوط بورس و متضرر شدن حدود ۴۰_۵۰ میلیون نفر سهامدار آیا انتظار از شرکت مردم در انتخابات ، بی مورد نیست ؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
منظورت همون چهار درصده ؟!؟!؟!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حاجی وضع شما خوبه ولی ما آزرده دل وخمیده پشت زیربار گرانی هستیم
آخرین اخبار